Idayu Tepati Ramalam Juara Akademi Fantasia Megastar | Dunia Penuh Gosip

Idayu Tepati Ramalam Juara Akademi Fantasia Megastar

Akhirnya Akademi Fantasia Megastar telah sampai ke minggu final dimana 5 peserta yang layak iaitu Syahir, Syamel, Idayu, Marsha dan Bob membuat persembahan terakhir mereka malam tadi di Auditarium Shah Alam. Semua peserta membuat dua persembahan iaitu menyanyikan lagu baru sendiri dan juga lagu cover.


Namun tidak dapat dinafikan kehabatan daripada minggu pertama hingga ke akhir ini buat Idayu yang telah menyampaikan lagu 'My All' dan juga lagu barunya iaitu 'Selamanya' memukau juri. Ini ternyata apabila Idayu dinobatkan sebagai juara AF Megastar dan membuktikan bahawa beliau yang tersingkir awal sebelum ini adalah satu kesilapan.

Manakala pemenang bagi Anugerah Ultimate Performer adalah milik Syamel dan Marsha menang sebagai Anugerah Terlajak Megastar D'Herbs. Tahniah kepada semua peserta dan memang anda layak untuk sampai ketahap ini. Tapi kalau dinilai semula persembahan Idayu pada malam akhir agak ada kekurangan pada lagu cover dan lagu baru Bob sangat memukau dan melekat walau dengar sekali jer.

Namun dah rezeki nak buat macam mana semua orang ada rezeki masing-masing. Idayu berjaya membawa pulang wang tunai RM100,000 bersama trofi dan percutian ker Turki. Moga lepas AF Megastar bakat mereka ini lebih terserlah jangan jadi tukun sahaja rugi tau.








0 comments: