Program Paling Kontroversi Celver Girl Musim Kedua Milik Sara Dari Perak | Dunia Penuh Gosip

Program Paling Kontroversi Celver Girl Musim Kedua Milik Sara Dari Perak

Selama program ini bermula sejak daripada musim pertama hingga ke musim kedua tidak lepas daripada kontroversi yang dicipta sendiri oleh mereka demi mendapat ranking tinggi. Tapi ia tetap diteruskan sehingga ke tahun ini dan sekarang telah berakhir dan menobatkan juara baru.

Sara Amelia dari Perak telah menjuarai Clever Girl musim ke 2 dan membawa pulang wang tunai RM100,000 serta trofi. Manakala tempat kedua dimenangi oleh Fadila dari Negeri Sembilan membawa pulang wang tunai RM10,000.


Program ini pada awal menimbulkan kontroversi apabila, salah seorang peserta iaitu Kiera menarik diri dan mendakwa program tersebut bersikap pilih kasih serta memberi jawapan awal kepada peserta pilihan.

Ia bagaikan terbukti apabila minggu lalu salah seorang peserta final iaitu Shazana menjawab soalan yang diajukan Datin Sharifah Shawati sebelum sempat memberi jawapan penuh. Menerusi video yang tular di media sosial, netizen mula mempersoalkan ketelusan program bagi mencari gadis terpintar di Malaysia ini.

CGM juga tidak menggunakan sistem undian baik khidmat pesanan ringkas (SMS) mahupun juri profesional. Sebaliknya, setiap peserta CGM dinilai berdasarkan prestasi dan kebolehan mereka untuk menjawab soalan kuiz berdasarkan kepintaran dan pengetahuan semasa pada hari pertandingan setiap minggu.







0 comments: