Memaparkan catatan dengan label Instagram Artis. Papar semua catatan
Masih kencang lagi di telinga dan juga di media tentang majlis Anugerah Juara Lagu ke 29 yg telah berlangsung baru2 ini. Tapi lagi kencang tentang kisah dua ikon yg cukup popular di Malaysia ini. Sapa lagi kalau bukan Datuk Chef Wan dengan Dato Vida. Semua ini bermula apabila celebriti chef ini telah memuat turun status di Instagram yg memberi tahu beliau jelak dengan ulangan yg terlalu kerap daripada penaja.

Penaja pula sapa lagi kalau bukan pemilik wanita putih ini Dato Vida yg menjadi penaja utama dalam AJL 29. Kalau sapa2 tonton majlis tu pasti akan tgk setiap 15 minit adakan ada iklan, malah siap ada sesi promosi di belakang pentas produk Qu Puteh ini. Pengacara juga seringkali mengulangi kata2 hikmah ini "Qu Puteh Qu Puteh... Barulah Putih...".  Kerana isu ini juga Chef Wan tidak menonton anugerah itu sehingga habis dan menutup tv kerana bosan dengan promosi itu.


Kisah ini belarutan sehingga pengasas produk kecantikan itu membidas segala tomahan dan juga kritikan daripad penonton AJL 29, termasuk membidas kenyataan Chef Wan. Apa pun harap kes ini selesai dengan baik antara dua pihak. Tapi belum sempat isu ini damai Chef Wan kini telah di masukan ke wad kerana jangkitan kuman di paru-paru.

Menurut akaun Instagram anak beliau Serina Redzuawan menyatakan ayahnya di masukan ke wad hari ini akbitan kesihatan semakin menurun. Namun ramai pula yg menyatakan dan meluahkan perasaan atas gambar yg di muat turunkan itu. Ada sesetengah menytakan bahawa ini adalah balasan untuk seorang yg mulut celupah dan juga mungkin ini tanda untuk beliau dan kena minta maaf dengan org yg di kutuknya.

Apa pun kita doakan kesihatan yang baik kepada Datuk Chef Wan dan juga moga hubungan beliau dengan pengasas Qu Puteh Dato Vida semakin baik. Lagi baik kalau Dato Vida perli melawat Chef Wan di hospital sebagai tanda mereka tidak bergaduh dan saling berkawan. Apa pun sakit ni menghapuskan dosa2 kecil tapi kalau dosa2 terhadap manusia ni tak boleh terampun melainkan kita minta maaf dengan org yang kita katakan itu. 








Tu lah kalau artis dah merajuk mcm2 boleh mereka buat walaupun tidak besar tapi kesan juga kepada mereka yang menganjur. Tak tahulah mana salah dan silapnya tapi artis yang cukup popular di negara China ini telah membuat keputusannya hari ini. Pagi tadi melalui radio HotFM, Shila Amzah telah di undang untuk menjadi artis jemputan bagi Anugerah Juara Lagu. Shila adalah salah seorang finalist bagi AJL melalu lagunya Masih Aku Cinta.


Tapi Shila Amzah telah membuat satu pengumuman yg mengejutkan. Hasil perbincangan bersama pengurusan dan juga pihak yg bertanggungjawab membawa Shila ke mercu kejayaan, maka dengan rasmi Shila Amzah menarik diri daripada menyertai ABPBH 2014 tahun ini. Shila Amzah yg telah di senarai pendek top 5 bagi kategori Penyanyi Wanita Paling Popular membuat keputusan itu secara langsung di radio.

Menurut kata Shila kerana ada sesetengah media Malaysia yang telah memboikot beliau makan beliau telah membuat keputusan itu. Adakah kerana merajuk atau terasa hati dengan tindakan sesetengah media Malaysia maka Shila membuat keputusan ini. Atau itu sebahagian daripada tanda protes artis ini kepada media yg telah memboikot beliau. Hanya Shila yang tahu dan mungkin telah kaji kesan baik buruk terhadap tindakan beliau itu.

Apa pun tunggu jawapan daripada penganjur ABPBH 2014 adakah mereka akan menggugurkan nama Shila Amzah dari senarai top 5 dan menggantikan dengan artis lain. Menurut rekod Shila Amzah pernah memenangi anugerah bagi kategori Penyanyi Wanita Paling Popular ABPBH 2012. Adakah Shila Amzah akan tidak bertanding bagi ABPBH kali ini sahaja atau terus tidak bertanding selamanya. Itu Shila Amzah akan terangkan kemudian. Apa pun kepad apeminat Shila Amzah besabar dan terus menyokong artis kesayangan anda ini.








Kalau itu lah tajuk utama akhbar hari ini memang akan laris dan viral lah surat khabar tersebut. Jualan pasti jadi rangking tinggi sangat pada hari tu. Silap2 pihak akhbar kena minta maaf kepada barisan artis2 kat Malaysia ni. Kebetulan pula akhbar hari ni keluarkan tajuk "Selfie Paling Bodoh" yg di lakukan oleh org seluruh dunia. Tu lah kesan dan akibat terlalu taksub kepada selfie, semua tempat nak di selfienya.


Bukan sahaja org biasa tapi golongan2 Menteri, VIP dan juga artis turut tidak lari daripada tempias penyakit selfie. Kat sini bukan nak nyatakan antara selfie paling bodoh artis Malaysia tapi antara beberapa selfie artis Malaysia yg di kritik hebat oleh pembaca.


Kritikan ini di lakukan kerana kebanyakan mereka selfie tidak begitu kena pada sesetengah tempat. Org kata nak bergambar tak salah tapi kena tgk pada keadaan. Kat sini antara beberapa gambar selfie artis Malaysia yg di kecam hebat sepanjang tahun 2014.

Azwan Ali berselfie ketika Hari Berkabung mangsa MH17


Gambar ini di ambil oleh artis tersebut di Dataran Merdeka beresempena dengan hari berkabung rakyat Malaysia atas nahas MH17 yg di tembah jatuh. Menurut Azwan selfie di ambil bukan bertujuan untuk bersuka ria tapi menunjukan rasa sedih dan simpati beliau pada semua mangsa. Gambar ini juga turut dapat kritikan hebat daripada golongan artis terutama Sharnaz Ahmad.

Farish Aziz selfie di tanah perkuburan


Tujuan artis ini adalah untuk berkongsi kesedihan dan juga sambutan Hari Raya bersama keluarga di kampung dengan menziarahi tanah perkuburan. Namun ia bukanlah perkara yg sepatutnya di lakukan di kawasan perkuburan sehinggakan ustaz juga mengeluarkan kenyataan bahawa selfie di tanah perkuburan adalah tidak di benarkan. Farish juga telah memohon maaf atas kekilafan beliau dalam isu sensetif ini.

Selfie Che Ta dan Zain ketida beradu di kamar


Gambar ini juga turut mendapat kritikan hebat daripada ramai peminat dan juga rakyat Malaysia. Gambar Zain tidak berpakaian baring bersama Che Ta atas kamar dengan susunan bunga ros bentuk love menunjukkan keromantikan mereka berbulan madu. Tapi ia di salah tafsir oleh ramai pihak kerana seolah-olah menunjuk akan sikap keterbukaan mereka yg tidak boleh di terima oleh rakyat Malaysia. 

Gambar selfie Fizo Omar membantu mangsa banjir


Gambar ini masih baru dan masih lagi segar kerana keadaan mangsa banjir masih tidak lagi reda. Tetapi isu ini telah bangkit dan mendapat kritikan hebat dari ramai yg tidak begitu senang dengan tindakan artis ini. Niat Fizo Omar adalah untuk berkongsi keadaan banjir yg melanda kg beliau Kelantan baru2 ini. Tapi tafsiran org ramai ianya seolah-olah menunjukkan bahawa Fizo sekadar untuk bergembira dan menunjuk-nunjuk datang membantu mangsa banjir di sana. Apa pun kita kena sama2 membantu mengsa banjir yg sekarang masih teruk di beberapa buah negeri Pantai Timur tanah air. 

Sharifah Shakinah artis ratu kontroversi selfie


Sapa tak kenal artis yg tiba2 melanjak naik nama dalam dunia seni ini selepas video keek yg di muaturun di Instagram beliau mendapat kritikan hebat. Video berdurasi 15saat tu menceritakan tentang pakaian dalam merah yg beliau pakai ketika itu, mendapat kritikan hebat dan cemuhan dari ramai peminat dunia seni tanah air. Namun tidak habis di situ artis ini juga turut suka memuat naik gambar selfie beliau dengan pakaian suka dan ada kalanya menunjukkan perut beliau yg ramping sebagai motivasi kepada peminat luar sana untuk terus menjad kesihatan dan bersenam di pusat fitness.

Nora Danish ratu selfie


Artis yg pertama mencapai jumlah follower 1juta di laman Instagram ini boleh di gelar sebagai ratu selfie. Ini kerana begitu banyak gambar selfie beliau di muat naik dalam dalam instagram beliau. Setaka ini jumlah gambar yg di muat naik di laman Instagram beliau sebanyak 8932 keping gambar. Apa pun beliau kadang2 juga turut di tempias dengan kritikan kerana gambar bemesra dengan seorang yg selalu ada dalam gambar di Instagram beliau. Siapakah dia anda pasti tahu.....














Alhamdulillah bila dpt dgr berita sebegini rupa setelah seluruh rakyat Malaysia berduka dan bersimpati dengan nasib mereka yg berada di negeri di landa banjir. Dalam laman facebook rasmi Majlis Perbandanan Putrajaya mengeluarkan kenyataan hasil persetujuan bersama penganjur AmBank Malaysia. Ini melambangkan kita rakya Malaysia adalah rakyat yg cukup prihatin dan saling bantu membantu antara satu sama lain.


Artis turut bersimpati dengan mangsa banjir

Kalau di lihat juga golongan berpengaruh seperti barisan artis2 Malaysia juga menggunakan kesempatan ini untuk membantu rakyat Malaysia yg dalam kesusahan menghadapi banjir. Keadaan makin teruk ini mengajak beberapa org artis berkongsi penderitaan dan menyeru rakyat Malaysia membantu mangsa banjir.


Antara artis yg lantang bersuara untuk memohon bantuan adalah seperti Dato Aznil Haji Nawawi dalam twitter beliau. Dato Aznil menyeru untuk semua rakyat bersatu dalam mengurangkan beban mereka yg di landa banjir. 


Begitu juga Aaron Aziz walaupun bukan rakyat Malaysia tapi keperihatinan beliau sedikit sebanyak dapat membantu mangsa banjir. Aaron Aziz dengan peminat telah menubuhkan tabung untuk mengutip derma membantu mangsa banjir dalam laman Instagramnya.



Tidak kurang Awaal Ashaari dalam laman facebook menggesa semua rakyat menghulur bantuan kepada mengsa banjir. Keperihatinan itu juga di nyatakan oleh pelakon yg berasal dari negeri Terangganu iaitu Emma Maembong dalam laman Instagram mendoakan kesejahteraan penduduk yg di landa banjir.