Pelancongan Global Penang Tawarkan Cashback 40% Untuk Tempahan Hotel | Dunia Penuh Gosip

Pelancongan Global Penang Tawarkan Cashback 40% Untuk Tempahan Hotel

Untuk mengalu-alukan pelancong melawat semula Pulau Pinang, Penang Global Tourism bekerjasama dengan ShopBack, platform ganjaran dan penemuan terkemuka, untuk menawarkan pulangan tunai bagi tempahan hotel di Pulau Pinang. Melalui perkongsian ini, pengembara boleh mendapat pulangan tunai sehingga 40% apabila mereka menempah penginapan mereka di Booking.com melalui ShopBack pada 6 Disember 2021.



"Dengan penyambungan semula aktiviti pelancongan, kami memahami pengembara tidak sabar-sabar untuk mengisi semula diri mereka dengan pemandangan yang menenangkan dan hidangan tempatan kegemaran mereka. Penang Global Tourism teruja untuk bekerjasama dengan Booking.com dan ShopBack untuk menyediakan pengembara dengan tawaran pulangan tunai 40% epik*, sementara juga bekerjasama rapat dengan pemilik perniagaan tempatan untuk memastikan pengalaman perjalanan yang selamat dan menyeronokkan," kata YB Yeoh Soon Hin, EXCO Pelancongan dan Ekonomi Kreatif Negeri Pulau Pinang.



Promosi eksklusif ini akan ditawarkan di bawah ShopBack Online Travel Fair, bonanza perjalanan akhir tahun yang menampilkan penerbangan, tiket tarikan, pakej pelancongan dan tawaran pulangan tunai sewa kereta selain penginapan. Selain daripada tawaran pulangan tunai yang menarik, pelancong yang membuat tempahan dengan mana-mana peniaga pelancongan yang mengambil bahagian seperti Agoda, Booking.com, Klook, Trip.com, RentalCars dan Viator dari 1 Disember hingga 6 Disember juga akan berpeluang memenangi penginapan 3H2M di hotel 5 bintang, The Prestige Penang.



"Sejak pengumuman penghapusan larangan perjalanan antara negeri, kami melihat bilangan tempahan perjalanan harian meningkat lebih dua kali ganda daripada volum biasa. Pulau Pinang sentiasa menjadi salah satu daripada 3 destinasi pelancongan domestik teratas; oleh itu, ShopBack sangat teruja untuk bekerjasama dengan Booking .com dan Penang Global Tourism untuk menyampaikan pulangan tunai sebanyak 40% yang menarik – pulangan tunai perjalanan tertinggi yang kami tawarkan kepada pengguna kami sejak wabak melanda. Selain itu, kami juga akan memberi ganjaran kepada pelanggan bertuah dengan percutian di The Prestige Penang, sebuah hotel 5 bintang kolonial mewah di Georgetown serta faedah perjalanan lain seperti kad hadiah dan lebih banyak penginapan percuma," kata Eddy Han, Pengurus Besar ShopBack Malaysia.



Yeoh juga menyatakan bahawa untuk menyemai keyakinan kepada pengembara, Kerajaan Negeri Pulau Pinang komited untuk melaksanakan semua langkah keselamatan dengan mengamalkan "Pelancongan Bertanggungjawab" sambil mempromosikan aktiviti pelancongan di Pulau Pinang. “Sebagai sebahagian daripada usaha kami untuk membendung wabak itu, Pulau Pinang juga telah memperkenalkan Program Akreditasi Keselamatan COVID-19 Pertama Malaysia, program pertama seumpamanya yang mengiktiraf pengendali pelancongan atas pematuhan ketat mereka terhadap prosedur operasi standard (SOP), bersama-sama dengan inisiatif lain untuk mencegah penularan Covid-19,” tambah Yeoh.



Menurut ShopBack, hotel paling popular di Pulau Pinang terletak di sekitar Georgetown, Batu Ferringhi, Bayan Lepas, Bukit Mertajam, dan Perai. Biasanya, kira-kira 70% daripada tempahan dibuat untuk tujuan riadah manakala selebihnya untuk perjalanan perniagaan. Han juga berkongsi bahawa pengembara tempatan biasanya menempah hotel mereka 1-2 hari sebelum perjalanan mereka, dan kebanyakan mereka pergi ke Pulau Pinang untuk percutian hujung minggu 3H2M atau 2H1M.



Melalui perkongsian antara Booking.com, ShopBack dan Pelancongan Global Pulau Pinang, pengembara boleh mengakses tawaran melalui web atau aplikasi ShopBack, dan menerima pulangan tunai sebanyak 40% tambahan selain daripada kadar harga hotel yang telahpun termurah. Untuk menyertai hadiah 3H2M The Prestige Penang, pengguna ShopBack boleh pergi ke bahagian Earn More pada Apl ShopBack dan ikut serta dalam pemberian itu sebelum membuat sebarang tempahan dengan pedagang yang mengambil bahagian ShopBack Online Travel Fair.



Pada masa ini, lebih 3.5 juta rakyat Malaysia menggunakan ShopBack untuk pembelian harian mereka. Pulangan tunai, selepas pengesahan, boleh dikeluarkan ke akaun bank pengguna. Selain Malaysia, ShopBack juga beroperasi di Singapura, Indonesia, Filipina, Thailand, Taiwan, Australia, Vietnam dan Korea Selatan.
 






0 comments: