Lip Lap Raya Lagu Terbaru Sempena Lebaran Dari Dato' Sri Siti Nurhaliza Buat Peminat | Dunia Penuh Gosip

Lip Lap Raya Lagu Terbaru Sempena Lebaran Dari Dato' Sri Siti Nurhaliza Buat Peminat

Setelah hampir enam tahun penyanyi no 1 negara ini tidak merakamkan lagu Raya kali ini beliau muncul dengan single terbaru Lip Lap Raya. Lagu ini adalah hasil sentuhan Ajay Amai, Glow Rush, Karim Karam dan Mike Chan yang menggabungkan rentak inang, canggung serta turut diselitkan elemen dikir barat.



Manakala lirik lagu tersebut berkisarkan kemeriahan sambutan hari raya setelah dua tahun berada dalam fasa pandemik. Kalau kita dengarkan betul-betul lirik sangat simple tapi penuh makna kerana tahun ini kita dapat juga menyambut raya seperti mana dulu walaupun masih ada SOP lagi. 

Lirik penuh lagu Lip Lap Raya

Verse 1:
Malam takbir bergema Semua insan gembira Meraikan hari yang mulia
Ayah dan juga bonda Berlinang air mata
Menyambut pulang anak tercinta

Chorus:
Rai Hari Raya
Bermaaf-maafan semua Ampun salah silap
Lip lap lip lap Hari Raya

Rai Hari Raya
Pakai baju raya sama Cahaya gemerlap
Lip lap lip lap Selamat Hari Raya

Verse 2:
Indah dapat balik beraya semula hoi Bagai dejavu saling memaafkan Setiap tahun tetap raikan bersama Mari kita Raya Raya

Chorus Bridge:
Lip lap lip lap x2
Selamat hari raya
Lip lap lip lap x2
Selamat hari raya

Penerbit lagu, Glow Rush, mengatakan bahawa keistimewaan pada lagu Lip Lap Raya adalah daripada gabungan elemen tradisional dan mode seperti penggunaan dram elektronik, synth serta vokal Siti yang menjadi kekuatan lagu tersebut.


Namun biasalah kata-kata netizen tidak dapat ditangkis kerana ada yang mengatakan bahawa video muzik lagu ini sama seperti mana penyanyi international Adele. Juga ada yang menyatakan MV ini tidak semeriah tajuk lagu iaitu Lip Lap Raya serta juga ada menyatakan bahawa lagu ini terlalu pendek dan banyak berulang-ulang.



Siti menerima pujian peminat yang menggemari melodi Lip Lap Raya yang kena dengan peredaran masa serta catchy. Menurut Siti, beliau menyifatkan Lip Lap Raya sebagai lagu yang dapat menarik minat peminat selepas mendengarnya buat kali pertama. Juga lagu ini bakal bermain terus dibibir peminat yang cintakan lagu betemakan Hari Raya. 







0 comments: