The Curve Mencipta Sambutan Raya Yang Memorable Bagi Yang Memerlukan | Dunia Penuh Gosip

The Curve Mencipta Sambutan Raya Yang Memorable Bagi Yang Memerlukan

Bulan Ramadan yang mulia adalah tentang memberi kepada mereka yang memerlukan. Selaras dengan tradisi tahunan pusat membeli-belah untuk menyebarkan kasih sayang dan kegembiraan, The Curve menganjurkan hari yang tidak dapat dilupakan untuk 28 kanak-kanak kurang bernasib baik dan penjaga mereka pada bulan yang penuh berkat ini.



Kanak-kanak dari Rumah Kesayangan Rukesa disambut dengan rumah kampung yang selesa, sawah padi yang subur dengan burung-burung burung padi, dan pangkin ketika mereka melangkah ke Gelanggang Tengah. Dihiasi sebagai sebahagian daripada kempen Nostalgia Raya The Curve, pusat beli-belah itu tercetus dengan keterujaan dan kegembiraan ketika anak-anak muda meneroka dan menghayati suasana Raya.

Diilhamkan oleh nostalgia rumah kampung yang selesa terletak di tengah-tengah sawah padi yang tenang, The Curve tahun ini telah mencipta semula suasana untuk menghidupkan semula kenangan terindah rakyat Malaysia.

Hiasan tengah hiasan Hari Raya Aidilfitri di Gelanggang Pusat Curve ialah rumah kampung tiga dimensi bersaiz sebenar yang mempamerkan seni bina tradisional lengkap dengan beranda dan ruang tamu berperabot, menggambarkan suasana kampung yang tipikal di Malaysia. Rumah kampung ini terletak di antara sawah padi palsu dengan sentuhan hiasan seperti orang-orangan atau orang-orang dan pangkin yang biasa digunakan sebagai tempat berkumpul penduduk kampung, yang secara ajaib mengubah Gelanggang Tengah menjadi pemandangan kampung Melayu yang menawan.



Malam itu dihidupkan apabila para penghibur yang memakai kostum meriah mereka bergoyang mengikut rentak persembahan tarian mereka yang dikoreografi khas, memberi tenaga kepada kanak-kanak dan menetapkan nada sepanjang malam. Keterujaan memuncak apabila penari muda berusia antara 9 hingga 13 tahun naik ke pentas, mempamerkan kemahiran memukau, membuatkan penonton terpesona, memuncak pada detik yang benar-benar istimewa apabila semua orang bergerak mengikut rentak.

Jazmi Kamarudin, Pengurus Besar Kanan, Pengurusan Hartanah & Pelaburan Boustead Properties Berhad, melahirkan rasa terima kasih yang tulus atas peluang untuk menjadi tuan rumah kepada kanak-kanak di pusat beli-belah itu. Beliau berkata, "Hati kami dipenuhi dengan kegembiraan apabila kami menyaksikan kanak-kanak ini mengalami semangat perayaan dan mencipta kenangan yang akan kekal seumur hidup. Hari ini adalah hari mereka, dan kami bersyukur kerana telah memainkan peranan untuk menjadikannya istimewa untuk mereka."

"Setiap kanak-kanak berhak untuk merasai kemeriahan Hari Raya, dan itulah yang kami fikirkan semasa merancang hari ini untuk mereka. Kami berharap untuk terus menyebarkan semangat perayaan dan membawa senyuman kepada mereka yang kurang bernasib baik sambil memupuk semangat bermasyarakat. dan belas kasihan. Ini adalah hari yang sangat istimewa untuk The Curve, dan ia adalah keistimewaan kami untuk memberi kembali kepada masyarakat dan memberi impak positif dalam kehidupan mereka yang paling memerlukannya."



Wajah kanak-kanak itu terpancar dengan harapan, tertanya-tanya, dan akhirnya kegembiraan murni apabila mereka menerima duit raya dan beg cenderamata mereka yang diisi dengan baju raya, beg sekolah dan kasut ihsan The Curve. Bukan sahaja anak-anak dijamu dengan cenderahati, penjaga mereka turut menerima hamper yang diisi dengan barangan runcit yang amat diperlukan. Keterujaan di udara terasa apabila semua orang menikmati peristiwa yang tidak dapat dilupakan.

Hari keluar itu berakhir dengan catatan yang lebih istimewa apabila para tetamu, bersama-sama dengan pasukan pengurusan Curve, menuju ke Me’nate Steak House untuk hidangan berbuka puasa yang lazat, menampilkan pilihan daging yang lazat dan hidangan istimewa.

Selain menganjurkan hari keluar di pusat beli-belah, pasukan Boustead Properties akan mengunjungi Rumah Amal Cahaya Kasih, di mana mereka akan menyampaikan hadiah daripada senarai hajat kanak-kanak menjelang Hari Raya Aidilfitri.



Bertemakan Nostalgia Raya, hiasan Raya The Curve menjangkau ke Fashion Court, Fashion Walk, dan The Street, dengan pengunjung tenggelam dalam cahaya lampu dongeng yang menambahkan lagi suasana perayaan. Pembeli boleh merasai keajaiban kempen Raya di The Curve dari 25 Mac hingga 24 April 2023.

Daripada persembahan tarian kanak-kanak, persembahan instrumental tradisional hinggalah ke bengkel kanak-kanak, ibu bapa dengan anak-anak akan mendapati pusat beli-belah itu tempat yang sesuai untuk keseronokan dan masa ikatan yang amat diperlukan. Orang ramai juga boleh menyertai sesi bertemu dan sapa dengan artis tempatan terkenal, Amy Search pada 15 April 2023 jam 6.00 petang di Curve’s Center Court.

Dari 25 Mac hingga 21 April 2023, pengunjung yang berpuasa boleh menuju ke Piazza Iftar Curve antara jam 3.00 petang hingga 10.00 malam. Kawasan istimewa ini menyediakan meja dan tempat duduk bagi mereka yang gemar berehat dan berbuka sebelum pulang.



Bukan itu sahaja! Semasa tempoh kempen, pembeli di The Curve boleh menantikan hadiah eksklusif "Hadiah Nostalgia". Dengan membelanjakan sekurang-kurangnya RM50, pembeli boleh menebus satu baucar tunai Pasar Makanan K Plus. Pembeli yang berbelanja minimum RM200 akan menerima paket Nostalgia Raya, manakala mereka yang berbelanja minimum RM450 akan menerima paket Nostalgia Raya berserta Dulang.

Ketahui lebih lanjut mengenai kempen Hari Raya Curve dengan menghubungi Kaunter Concierge di 03-7710-6868 atau layari laman Facebook Curve di www.facebook.com/theCurveShoppingMall atau laman Instagram di http://www.instagram.com/thecurve_official (@ thecurve_official).






0 comments: