Memaparkan catatan dengan label Artis lelaki. Papar semua catatan
Boring lah bila timbul cite pasal seorang artis dari Singapura ni yang sahaja cari publicity kat Malaysia. Sapa lagi yang suka timbul kontrolversi Aliff Aziz bukan Alif Satar ok kena tulis betul-betul hehehe.


Kecoh minggu ni pasal cite artis ni dah kantoi dengan bini sendiri yang tengah pantang berdua-duan dengan perempuan lain. Perempuan lain tu pula makwe orang juga adik kepada artis Malaysia. 

Tak faham tentang budak Singapura ni apa masalah lepas satu-satu isu dia buat pastu insaf. Baru sahaja insaf buat balik masalah. Seperti tiada harga keinsafan yang kau lafazkan tu. 

Sebelum ni kecoh tentang kes artis ni curi telefon bimbit kat kedai tahun 2014 tak silap. Lepas tu baru jer habis kes tu buat pula kes lain mabuk dan pukul orang awam.

Macam-macam kes tu belum kes cinta putus cinta, kes gambar bercumbu-cumbuan dan banyak lagi lah. Dah tak laku kata-kata insaf dari mulut kau tiada keinsafan yang hakiki. 

Kes kantoi dengan isteri tengah pantang tu pun senang sangat dia lafaz insaf dan minta maaf. Tak faham lah producer yang ambil dia belakon memang buta lah. Sudah-sudah lah balik lah negara ko ok jangan buat kacau kat negara orang. Datang nak cari rezeki jer tak payah nak cari publicity murahan ni yer tak perlu. 






Tahniah diucapkan kepada pasangan penyanyi popular dan juga pemuzik terkenal iaitu Hazama dan Genervie akhirnya telah disatukan pada majlis perkahwinan yang berlangsung 15 Jan 2017. Bertempat di Orchard Villa @ Gombak majlis akad nikad dan juga persandingan diadakan pasa hari yang sama.


Hanya dengan sekali lafaz Genervie sah menjadi isteri kepada plantun lagu 'Di Amaran Mama' ini. Mereka telah menjalinkan cinta selama lebih kurang 3 tahun dan berhasrat lama untuk berkahwin. 


Kini semua telah menjadi nyata pada malam majlis resepsi tersebut turut memeriahkan majlis adalah rakan artis yang rapat. Antara artis yang hadir adalah Mawi, Zahid, Johan and Ozlyn, Farhan, Hafiz Suip dan ramai lagi.




Hazama yang masih sedang sibuk dengan persiapan untuk majlis Anugerah Juara Lagu yang akan berlangsung pada 22 Jan 2017 tak lama lagi. Juga akan mula sibuk dengan program Mentor Milenia yang telah mula sesi ujibakat sebelum ini. Moga Hazama terus bahagia dan kekal hingga akhir hayat dan juga mendapat cahaya mata dengan cepat. 








Bila cuti sekolah jer mesti ramai yang cadang untuk buat majlis perkahwinan tidak ketinggalan artis popular tempatan yang juga memilih waktu cuti sekolah. Bulan September ini ramai juga artis menamatkan zaman bujang mereka dengan pilihan masing-masing. Pulak tu artis yang kadang2 kita tak tahu bercinta dan tiba2 tup tup dah buat conference pengumuman perkahwinan. Ada 3 artis popular tamatkan zaman bujang bulan September ini.

Farah Fauzana


Sapa tak kenal kak Fafau ini yang sebelum ini telah banyak digosipkan dengan lelaki-lelaki diluar sana. Pada usia yang hampir nak cecah 40 ni Fafau akhirnya telah buat majlis pengumuman mengejutkan untuk berkahwin pada September ini. 


Memilih tarikh 17 September sebagai majlis paling bermakna beliau tapi masih juga tidak memperkenalkan bakal suaminya pada umum. Katanya seorang ahli perniagaan dan tak pernah dengar pulak Fafau bercinta tup tup nak kahwin. Tapi kami doakan Farah bahagia selamanya.

Saharul Ridzwan


Seorang lagi artis tampan kegilaan ramai ini juga membuat kejutan tiba-tiba buat majlis pengumuman untuk menamatkan zaman bujang pada 16 September ini juga. Bakal berkahwin dengan kekasih yang telah di cintai selama 4 tahun iaitu Qaabila Deena.


Beliau juga tidak memperkenalkan bakal isterinya itu pada majlis pengumuman tersebut dan ramai masih bertanda tanya. Bertuahnya sapa dapat jejak hensem ini mesti seronok lah hidup meranalah ramai gadis-gadis kat luar sana lepas ni.

Nazim Othman


Juga bakal tamatkan zaman bujang pada September ini adalah pelakon Nazim Othman. Beliau yang bercinta dengan kekasihnya Bella Dally sebelum ini merahsiakan majlis pertunangan mereka. Begitu juga dengan perkahwinan ini dirahsiakan sehingga beliau buat pengumuman didalam program Melodi tentang kebenaran ini.


Tahniah kalau bercinta lama2 pun tak bagus kahwin jer dan tarikh 10 September menjadi hari bahagia mereka. Walaupun masih sibuk dengan lakonan Nazim serahkan semua persediaan kepada pihak keluarga. Selamat pengantin baru moga bahagia selamanya.






Sapa kata kita tidak mampu berusaha dalam mempelajari Al Quran pada usia yang lewat. Al Quran itu perlu di perlajari dan di ngajikan setiap masa dari mula usia muda sehingga kita meninggal dunia. Bukan lah perlu malu sekiranya usia sudah lewat untuk belajar mengaji Al Quran kerana walaupun kita melihat ayat Al Quran sudah mendapat pahala apatah lagi membacanya.


Bukan nak berceramah kepada semua pembaca tapi tersentuh dengan kesungguhan seorang personaliti kesihatan yang popular dengan ilmu senaman dan juga menjaga tubuh badan. Kevin Zahri meluahkan rasa syukur setelah berjaya khatam Quran walaupun pada usianya yang lewat. Status baru beliau pada laman facebook bukanlah bertujuan untuk menunjuk2 tapi nak bagi motivasi kepada semua orang di luar sana.

Korang boleh baca kenyataan yang di tulis oleh Kevin Zahri pada laman facebook mengapa beliau lewat belajar mengaji Al Quran. Tersentuh juga dengan kisah hidup beliau yang dulu langsung jauh kepada semua ilmu agama ini. 


Namun kini setelah berumah tanggah di tambahan pula mempunyai anak2 beliau tekat untuk mempelajari ilmu agama dan khatam Al Quran. Setelah 4 tahun berusaha dengan sikit2 dan kesibukan beliau bekerja maka buat pertama kali beliau khatam juga Al Quran. Tapi langsung tidak rasa malu dan malah rasa syukur sangat dengan kejayaan beliau. Lihat ustazah yang juga mengaja beliau begitu muda tapi langsung tidak melunturkan semangatnya.

Moga niat baik dan juga hasrat murni Kevin Zahri dapat di terima dan terus menjadi pemangkin semangat dan motivasi kepada semua orang di luar sana. Nak belajar Al Quran tidak kira usia dan masa yang penting kesungguhan dan juga niat perlu di betulkan. Agar semua kita mendapat petunjuk dan hidayah daripadaNya untuk mendalami ilmu agama. 








Zaman sekarang ni memang ramai artis yang telah mendapat status Dato' daripada Sultan mahupun pihak Kerajaan Malaysia kerana jasa dan juga pengorbanan mereka kepada rakyat. Walaupun kadang2 ada yang tak seberapa nak berjaya suam-suam kuku tapi mereka juga berjaya dalam bidang usahawan. Kalau tengok memang banyak artis buat business dan membantu kehidupan mereka tak boleh berharap hanya pada lakonan atau nyanyian semata2.

Itu suma bagus dan juga semua membantu banyak artis untuk berjaya dalam hidup dan meneruskan hidup. Tapi kalau ada sesetengah artis yang menggunakan status mereka untuk mendapat keuntungan daripada peminatnya sendiri. Kalau perkara itu benar dan tidak menganiaya pengguna baguslah tapi kalau mereka mengguna ke arah yang salah macam mana pula.

Ni satu kes ada seorang artis berstatus Dato' yang dengar cerita banyak buat business dan telah berjaya tapi telah membuat satu skim yang mengelirukan pembeli. Skim pembelian rumah yang di beri nama Rumah Impian 1 Malaysia. Artis ini sebagai Pengrusi kepada syarikat ini yang berstatus 100% Bumiputera. Memang kita bangga kerana milik orang bumi tapi kenapa mereka menggunakan status itu untuk mengelirukan pengguna. Yang terbaru artis bergelar Dato' ini pula baru sahaja selesai kes cerai beliau di mahkamah dan telah bercerai secara baik.


Kalau korang nak baca detail bagaimana isu ini timbul dan perkara ini boleh jadi begitu agak serius kepada pembeli rumah boleh baca kat blog yang telah bercerita ini. Memang ada siap bukti dan juga rujukan dari pihak berwajib buka sekadar buat2 cerita. Artis ini cukup popular tahun 90an dengan lakonan yang mantap dan besahaja juga pernah menang Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik pada tahun 1998. Kecewa jugalah kalau mereka cuba untuk mengaut untung dengan cara sebegini.

Tapi bukan di buat seorang mungkin atas pengaruh dan juga cadangan pihak2 yang tahu tentang selok-belok perniagaan perumahan ini. Bukan senang yer nak jadi Pengerusi untuk satu agent yang tiada status pasti untuk pembinaan rumah. Apa pun harap artis ini dapat membetulkan keadaan dan juga menerangkan tentang penglibatan beliau. Adakah ia memberi kesan kepada pembeli dan juga mereka yang betul2 berharap memiliki rumah mampu milik. Kerana kebanyakan mereka yang sertai skim ini adalah bumiputera. Fikir2kan lah yer.






Kalau sebelum ini sebut sahaja nama Humood Alkhudher ramai tertanya2 siapakah beliau. Tapi sapa sangka dunia serba canggih dan kehebatan social media menjadikan nama tersebut begitu popular di Malaysia sejak dua menjak ini. Kini menjadi siulan lagu Kun Anta yang telah menjadi viral di laman Dubsmash dan juga Youtube. Tambah2 lagi wanita yang tidak dapat menahan melihat wajah berseri pemilik lagu ini.


Tidak pernah terfikir di minda penyanyi Humood Alkhudher untuk datang mempromosikan album beliau di Malaysia. Tapi akibat penangan social media melonjak nama beliau sehingga begitu ramai yang meniru video lagu beliau membawa penyanyi yang berasal dari Kuwait ini untuk mempromosikan album baru beliau di sini. Album yang memuatkan 10 buah lagu ini kini dalam rangka promosi di Malaysia dan beliau telah berada di sini sejak dari 6 Jun lagi.

Penyanyi yang berusia 26 tahun ini begitu tekejut kerana tidak menyangka sambutan hebat peminat muzik arab di Malaysia. "Mungkin saya akan merakamkan lagu Kun Anta dalam versi Bahasa Melayu atau lagu lain yang sesuai dengan cita rasa peminat di sini,” katanya. Kun Anta bermaksud Be Yourself sudah mencatat 13,065,717 tontonan di Youtube.


Bagi peminat wanita di Malaysia mesti ramai yang kecewa kerana rupanya penyanyi ini sudah pun berumah tangga. Menyentuh sisi peribadinya, Humood yang mendirikan rumah tangga empat tahun lalu mengakui berulang alik dari Kuwait ke Boston, Amerika Syarikat kerana isterinya menyambung pengajian dalam bidang Penulisan Kreatif. Beliau akan datang ke Malaysia lagi untuk menjayakan konsert Ku Mohon anjuran Islamic Relief Malaysia (IRM) di Stadium Malawati, Shah Alam pada pada 31 Oktober nanti.








Mungkin saya akan merakamkan lagu Kun Anta dalam versi Bahasa Melayu atau lagu lain yang sesuai dengan cita rasa peminat di sini,” katanya - See more at: http://www.hmetro.com.my/node/57927#sthash.buEQh8Ez.dpuf
Humood Alkhudher
Humood Alkhudher
Kalau itu lah tajuk utama akhbar hari ini memang akan laris dan viral lah surat khabar tersebut. Jualan pasti jadi rangking tinggi sangat pada hari tu. Silap2 pihak akhbar kena minta maaf kepada barisan artis2 kat Malaysia ni. Kebetulan pula akhbar hari ni keluarkan tajuk "Selfie Paling Bodoh" yg di lakukan oleh org seluruh dunia. Tu lah kesan dan akibat terlalu taksub kepada selfie, semua tempat nak di selfienya.


Bukan sahaja org biasa tapi golongan2 Menteri, VIP dan juga artis turut tidak lari daripada tempias penyakit selfie. Kat sini bukan nak nyatakan antara selfie paling bodoh artis Malaysia tapi antara beberapa selfie artis Malaysia yg di kritik hebat oleh pembaca.


Kritikan ini di lakukan kerana kebanyakan mereka selfie tidak begitu kena pada sesetengah tempat. Org kata nak bergambar tak salah tapi kena tgk pada keadaan. Kat sini antara beberapa gambar selfie artis Malaysia yg di kecam hebat sepanjang tahun 2014.

Azwan Ali berselfie ketika Hari Berkabung mangsa MH17


Gambar ini di ambil oleh artis tersebut di Dataran Merdeka beresempena dengan hari berkabung rakyat Malaysia atas nahas MH17 yg di tembah jatuh. Menurut Azwan selfie di ambil bukan bertujuan untuk bersuka ria tapi menunjukan rasa sedih dan simpati beliau pada semua mangsa. Gambar ini juga turut dapat kritikan hebat daripada golongan artis terutama Sharnaz Ahmad.

Farish Aziz selfie di tanah perkuburan


Tujuan artis ini adalah untuk berkongsi kesedihan dan juga sambutan Hari Raya bersama keluarga di kampung dengan menziarahi tanah perkuburan. Namun ia bukanlah perkara yg sepatutnya di lakukan di kawasan perkuburan sehinggakan ustaz juga mengeluarkan kenyataan bahawa selfie di tanah perkuburan adalah tidak di benarkan. Farish juga telah memohon maaf atas kekilafan beliau dalam isu sensetif ini.

Selfie Che Ta dan Zain ketida beradu di kamar


Gambar ini juga turut mendapat kritikan hebat daripada ramai peminat dan juga rakyat Malaysia. Gambar Zain tidak berpakaian baring bersama Che Ta atas kamar dengan susunan bunga ros bentuk love menunjukkan keromantikan mereka berbulan madu. Tapi ia di salah tafsir oleh ramai pihak kerana seolah-olah menunjuk akan sikap keterbukaan mereka yg tidak boleh di terima oleh rakyat Malaysia. 

Gambar selfie Fizo Omar membantu mangsa banjir


Gambar ini masih baru dan masih lagi segar kerana keadaan mangsa banjir masih tidak lagi reda. Tetapi isu ini telah bangkit dan mendapat kritikan hebat dari ramai yg tidak begitu senang dengan tindakan artis ini. Niat Fizo Omar adalah untuk berkongsi keadaan banjir yg melanda kg beliau Kelantan baru2 ini. Tapi tafsiran org ramai ianya seolah-olah menunjukkan bahawa Fizo sekadar untuk bergembira dan menunjuk-nunjuk datang membantu mangsa banjir di sana. Apa pun kita kena sama2 membantu mengsa banjir yg sekarang masih teruk di beberapa buah negeri Pantai Timur tanah air. 

Sharifah Shakinah artis ratu kontroversi selfie


Sapa tak kenal artis yg tiba2 melanjak naik nama dalam dunia seni ini selepas video keek yg di muaturun di Instagram beliau mendapat kritikan hebat. Video berdurasi 15saat tu menceritakan tentang pakaian dalam merah yg beliau pakai ketika itu, mendapat kritikan hebat dan cemuhan dari ramai peminat dunia seni tanah air. Namun tidak habis di situ artis ini juga turut suka memuat naik gambar selfie beliau dengan pakaian suka dan ada kalanya menunjukkan perut beliau yg ramping sebagai motivasi kepada peminat luar sana untuk terus menjad kesihatan dan bersenam di pusat fitness.

Nora Danish ratu selfie


Artis yg pertama mencapai jumlah follower 1juta di laman Instagram ini boleh di gelar sebagai ratu selfie. Ini kerana begitu banyak gambar selfie beliau di muat naik dalam dalam instagram beliau. Setaka ini jumlah gambar yg di muat naik di laman Instagram beliau sebanyak 8932 keping gambar. Apa pun beliau kadang2 juga turut di tempias dengan kritikan kerana gambar bemesra dengan seorang yg selalu ada dalam gambar di Instagram beliau. Siapakah dia anda pasti tahu.....














Fenomena Spornoseksual di Malaysia sebenar telah lama berlaku terutama kepada golongan artis lalaki. Tapi ia semakin menjadi2 bila banyak pihak produksi atau penerbit dan pengarah yg mencari barisan artis yg bukan sahaja kacak malah menjaga tubuh badan agar tampak hebat di depan kaca tv. 


Namun bagi kebanyakan ia adalah satu perkara yg sihat kerana artis kita mula melihat mempunyai tubuh yg hebat dan mantap adalah eset untuk terus berada di dalam dunia industri hiburan tempatan. Ini sebenar telah lama di guna pakai di Hollywood mereka mengutamakan artis yg mempunyai susuk menarik untuk menjadi hero dalam sesetengah filem. 


 


Sehingga membawakan perbelanjaan tinggi oleh barisan pelakon lelaki di Hollywood untuk tampil hebat di depan peminat mereka. Moga fenomena sihat ini akan membawa kepada kemajuan dalam dunia huburan tanah air dan membawa kepada pekara positif. Ambil kesempatan ini untuk tampil lebih hebat barisan artis tempatan agar mampu bersaing dengan filem luar negara.






Mari kita sama saksikan detik indah majlis perkahwinan artis yang hebat2 dan meletop sepanjang tahun 2013. Moga tahun akan dtg lebih ramai artis melangsungkan perkahwinan dengan meriah dan jayanya.

1) Zain Saidin dan Rozita Che Wan

Perkahwinan "wedding of the year" tahun ini jatuh kepada pasangan mempelai yg memang meletop. Mendapat tajaan 13juta menjadikan ia adalah majlis perkahwinan celebriti paling mahal di Malaysia. Kini pasangan ini sedang berbulan madu di paris dengan bahagianya. Moga perkahwinan ini terus berkekalan sehingga Jannah walaupun jarak usia 11 tahun bukan penghalang kebahagian mereka.

2) Jovian Mendagi dan Nina Sabri

Perkahwinan golongan elit ni adalah perkahwinan yg mendapat liputan meriah daripada media2 tempatan. Jovian merupakan pereka fesyen yg berjaya di Malaysia manakala Nina adalah anak kepada menteri di Malaysia menjadikan perkahwinan kerabat yg bergaya 2013. Percintaan selama lebih dari 2 tahun menyatukan mereka di Istana Lama dengan berwalikan sendiri ayah Nina Sabri iaitu Datuk Sabri Ismail. Kini sedang berbulan madu di Instanbul dan Rome.

3) Fizo Omar dan Mawar

Pernyatuan dua org businessman dan businesswomen ini menjadikan mereka pasangan yg paling sibuk dalam persiapan perkahwinan. Hubungan business pada awalnya menjadikan mereka lebih akrab sehingga kejingjang pelamin. Lamaran Fizo Omar paling dramatik sekali apabila ia di rakamkan secara langsung di dalam sebuah panggung wayang memang hebat lah Fizo Omar.

4) Aril Pilus dan Puteri Erma

Bekas pelajar AF 7 ini diam tak diam rupanya telah bercinta dengan seorang pramugari Qatar Airway Puteri. Telah menamatkan zaman bujang mereka pada 20 Disember 2013 di kediaman Puteri Erma di Kota Baharu Kelantan. Mereka ini pandai menyimpan kisah cinta mereka dan akhiri dengan perkahwinan yang mengejutkan. Tahniah buat Aril dan Puteri Erma moga bahagia hingga ke Jannah.

5) Black dan Naquira Yasira

Black juga telah menamatkan zaman bujangnya pada tahun ini bersama gasid pilihan hati. Di timpa belbagai gosip dan controversi majlis perkahwinannya dimana Black di katakan di tipu oleh Perancang perkahwinannya akhirnya berjaya juga melangsungkan perkahwinan dengan jayanya. Moga pasangan ini terus kekal hingga ke Jannah dan mendapat cahaya mata yang ramai.

6) Fathudin Mazlan dan Liyana Jasmay

Pasangan sama comel dan sama padan ini memang secocok dan mcm pinang di belah dua. Mereka yg duduk berjiran ini mula menyulam kasih beberapa bulan selepas berkenalan. Mengakhiri zaman bujang pada bulan Februari 2013 dengan konsep simple tetapi mewah. Kini Liyana Jasmay telah mengandung anak pertama mereka moga bahagia sehingga Jannah.

7) Adam dan Fiza Elite 

Pasang yg sama padan ini memang cukup secocok dalam perkahwinan mereka yg simple dan meriah. Tiada langsung gosip perhubungan mereka di hebatkan malah mereka tidak pernah di gosipkan bercinta tetapi akhir menamat zaman bujang dengan berkahwin. Fiza ibu kepada dua anak menjadi pilihan Adam setelah 2 bulan bekenalan walaupun singkat tetapi mereka yakin dengan jodoh di tangan tuhan.

8) Beego dan Linda Hashim

Lagi pasangan artis kawin artis ini lah dia di katakan jodoh, pasangan Beego dan Linda Hashim telah di ijab kabulkan pada bulan Jun 2013. Beego yg pernah kecewa dengan perkahwinan pertamanya dan kini tidak putus asa untuk mendirikan rumahtangga buat kali kedua. Beego juga selalu di apit dengan gosip ditangkap khalwat masih tetap melangsungkan perkahwinan walaupun kes masih dalam siasatan. Isteri tercinta juga tengah sarat mengadung cahaya mata pertama mereka moga bahadia hingga ke Jannah.

9) Izu Islam dan Awin Nurin

Izu Islam memilih pengurus sendiri untuk mendirikan rumah tangga walaupun perbezaan usia yg agak jauh antara mereka. Tetapi jodoh di tangan tuhan itulah kuasanya dan mereka telah selamat di ijab kabulkan pada Jun 2013 juga. Perkahwinan yg juga dikatakan tergempak antara mereka ini mengejutkan byk anak gadis yg menggilai jejaka tampan ini. Izu Islam penyanyi kumpulan Fourteen ini tidak kisah berkahwin muda dan bersedia menjadi suami dan bapa kepada anak2 yg bakal di lahirkan. Moga mereka juga bahagia sehingga ke Jannah.

10) Zahid AF dan Sarah

Percintaan pertama beliau bersama dengan artis juga penyanyi dan juga rakan kongsi mereka sebelum ini tidak sampai ke jinjang pelamin. Tetapi tidak peernah kecewa menjadikan Sarah peminat di dalam Facebook beliau sebagai calon isteri. Telah melangsungkan perkahwinan pada bulan Jun 2013 juga Zahid dan Sarah di ijab kabulkan di Teluk Intan Perak. Memilih berbulan madu di Cameron Higland dan cukup sama padan pasangan ini moga hingga ke Jannah.








Minggu ni seperti satu festa meraikan perkahwinan antara pasangan artis. Mungkin juga sebab hujung thun menjadi tarikh pilihan selebriti tanah air untuk menamatkan zaman bujang. Begitu juga pasangan hebat yg menjadi liputan utama media sekarang iaitu Zain dan Che Ta. Penajaan paling pasangan artis paling tinggi setakat ini iaitu 13juta sapa tak banggakan hehehe.


Kebetulan pula pada tarikh yg sama perkahwinan antara pasangan fesyen designer dan juga anak kepada menteri Dato Ismail Sabri Yaacob. Jovian Mandagie dan juga anak dara Nina Sabrina. Mereka juga antara pasangan yg mendapat liputan hebat kerana pasangan selebriti yg popular.

Tgk majlis berinai pun dah grand Che Ta apa lagi kalau majlis bernikah dan bersandingkan kena pada tarikh 11/12/13 pilihan mereka memang sesuai. Wedding of The Year ker perkahwinan Che Ta dan Zain. Tapi kita doakan kebahagiaan mereka kekal ke akhirnya kerana itu ketentuan mereka tidak perlu kita jelous.


Pernikah Jovian dan Nina pula telah berlangsung di Masjid Istana Lama yg mana Jovian telah di nikahkan sendiri oleh Ismail Sabri sendiri sebagai wali. Memang untuk Jovian dan Nina sama padan dan sama cocok. Moga mereka juga kekal abadi sehingga akhir hayat dan dpt zuriat anak2 yang comel2 dan cantik mcm mereka.







 

Nama Raja Syahiran mungkin tidak dikenali ramai tetapi dia merupakan rakyat Malaysia pertama yang terpilih untuk lepasi peringkat pertama ujibakat program realiti terkenal "Britain's Got Talent".

Pemuda yang berasal dari Subang Jaya itu berjaya melayakkan diri pusingan pertama program itu dengan berbekalkan kebolehan meniru mimik suara "Chipmunk" dan kemampuan menghasilkan bunyi 'beat box'.

Bukan calang-calang peserta yang berjaya ke peringkat seterusnya kerana hanya yang terbaik sahaja yang dipilih dan disitu kita boleh lihat Syahiran ini seorang individu yang berbakat besar.

Semoga Raja Syahiran, 20, dapat terus memberi persembahan memukau untuk berjaya melayakkan diri menjadi peserta akhir program itu yang bakal bersiaran Januari depan.

Program "Britain's Got Talent" ini adalah sebuah program yang mencari bakat-bakat luar biasa daripada para peserta yang hadir yang akan dipilih oleh Simon Cowell , Alesha Dixon, Amanda Holden and David Walliams sebagai juri.



*Artikel daripada Yahoo Malaysia





Bila sebut nama penyanyi dari seberang ni tidak asing lagi bagi kita rakyat Malaysia, dengan cepat sahaja nama Tegar cukup sinonim dengan lagunya yg bersahaja. Berasal dari keluarga susah dan latar belakang org kg nasib anak muda ini terus berubah setelah bakatnya di siarkan dalam laman Youtube oleh seorang. Kini nasib Tegar lebih jauh berbeza tembahan pula dia mula memasuki negara ini walaupun dengan hanya satu single sahaja.


Nasib itu tidak seindah yg di impikan oleh anak tempatan sendiri. Mereka bukan sahaja di lahirkan daripada program realiti tempatan malah bakat mereka jauh lebih hebat. Tapi rezeki mereka tidak selebat Tegar. Boleh lihat kepada nasib kanak-kanak tempatan yg sertai program nyanyian realiti tempatan masih tidak setanding bakat Tegar. Kanak-kanal kelahiran Idola Kecil, Ceria PopStar, Ceria SuperStar dan byk lagi program realiti tempatan masih tidak mampu mengatasi bakat Tegar.

Malah mereka ini sesetengah sudah ada album dan byk lagu yg di hasilkan tetapi susah untuk di mainkan di radio tempatan. Kalau ada pun time segment rancangan kanak-kanak tetapi berbeza dengan penyanyi dari seberang ini di mana lagu sentiasa di mainkan malah menjadi igauan dan ingatan kanak-kanak tempatan. Adakah ini kerana kesilapan kita sendiri kerana telalu mengagungkan artis luar walaupun mereka hanya ada satu lagu belum ada album lagi.

Benarlah bak kata pepatan "Beruk di hutan di susukan anak di rumah mati kelaparan" malah bakat anak-anak tempatan terus lelap dan mati di makan usia. Bila ia akan berubah kalau nak di ikutkan nyanyian Tegar jauh perlu kepada byk latihan dan kadang2 nyanyian agak kosong. Teknik byk perlu di baiki oleh anak muda ini dan lain bagi juara program realiti kanak-kanak di Malaysia semua di latih oleh seorang yg profesional dan berbakat. Jgn sia-siakan meraka kerana bakat luar yg di nampak tapi bakat anak sendiri di abaikan. Ubahlah......





Kalau hidup dalam dunia yg sebenar tak apa tapi jgn hidup dalam dunia yg tidak realiti tetapi cuba untuk di jadikan realiti. Inilah nasib yg di hadapi oleh kebanyakan artis porgram realiti cuma program jer realiti tapi hakikat ia tidak lah semanis yg di janjikan. Tambah2 lagi artis ini bukan lah pemenang atau juara program itu hanya skadar peserta yg memeriahkan program sahaja.

Mahagosip bukan nak buat gosip di bulan Syawal ini tetapi kesian melihat nasib mereka yg banyak lahir dari program realiti. Tak ada apa2 yg dpt semua kena usaha sendiri dan bangun sendiri selepas program realiti. Ini Mahagosip ada terbaca satu status daripada bekas peserta sebuah program realiti tv percuma ini. Peserta ini dah mcm terpaksa meraih simpati kepada peminat untuk memanggil beliau membuat persembahan sempena dengan bulan raya ni.


Kalau tgk kat status Fb dia ni rasa2 memang di sgt2 memerlukan kerja mungkin sebab tak byk job maklumlah bukan juara pun. Kesian tgk hidup dalam dunia seni tanah air ni kalau tak cukup bagus jgn berangan lah dpt sebarang job. Dah lah tak ada rupa nyanyi pun alah kadar jer so kesian. Tapi nak buat mcm mana nasib artis program yg sesetengah org panggil program "Mee Segera". Apa pun niat beliau baik nak cari peluang mana tahu ada kawn2 baca status dia and nak panggil buat show harga memang murah lah tu hehehehe.

Apa pun anda kalau nak sertai program realiti dikir habis2 dan juga fikir masak2. Jgn sampai merayu pada simpati org untuk dptkan show. Simpati tetapi nak buat mcm mana anda dah pilih jalan itu dan anda harus terus usaha untuk lebih berjaya dana maju. Jgn harap sgt pada org ok usaha sendiri mana tahu rezeki lebih melimpah ruah. Ok semua kalau ada open house tu panggil2 artis murah2 ni buat show sekurang2nya dpt mereka pendapatan lebih sikit kan. Selamat memjamu selera di Open House ok bye....

Semua sedia maklum tentang isu hubungan dua artis tanah air yg kian makin hangat di perkatakan bukan sahaja di facebook malah di blog dan juga twitter. Segalanya berpunca daripada salah faham antara Sharnaz Ahmad dan juga bapa kepada penyanyi Shila Hamzah iaitu ND Lala. Namun kedegilan kedua2 pihak ini untuk tidak berdamain atau mencari jalan penyelesaian secara aman mengakibatkan keadaan menjadi makin keruh.


Sehinggakan Shila terpaksa membuat video untuk memohon maaf bagi kedua2 pihak dan bersedih atas apa yg berlaku. Video berdurasi 4 minit itu di muat naik oleh artis itu sendiri semasa berada di China. Kemudian tibul pula isu tentang kehilangan penyanyi ini yg di laporkan oleh bapa nya. Sehinggakan mengakibat bapa beliau terpaksa membuat aduan polis atas kehilangan anak nya itu. Namun segalanya terjawab setelah Shila Amzah muncul pada persembahan rumah terbuka tahun baru china di Pulau Pinang.

Tidak sampai di situ isu ini menjadi hangat apabila Sharnaz telah mengeluar statment utk menarik semula hajat beliau menghantar rombongan meminang Shila. Maka sehingga akhir ini ramai pihak membuat spekulasi yg masih tidak jelas tentang hubungan dua artis ini, ada yg berkata sudah putus dan ada berkata sebaliknya. Namun terbaru Shila Amzah sendiri akan membuat majlis PC untuk menjelaskan segala kekeliruan serta status beliau sekrang.

Apa pun Mahagosip mendoakan kebahagiaan Shila dan juga kejayaan dalam kerjaya beliau yg semakin meningkat. Biasalah bila kita makin maju tidak akan lengkap kejayaan tanpa ujian yg besar kerana ujian ini menguji kejayaan kita adalah mutlak. Apa perlu buat berdoa dan juga terus memohon kepadaNya untuk segala penyelesaiaan kerana Dia paling berkuasa di alam semesta ini. Insyallah....





Mungkin tiba musim percutian ni musim untuk artis2 tempatan kita melangsungkan majlis pertunang. Baru2 ni lak kita di beritahu dengan pertungan 3 jejak hebat Malaya ni. Meraka yg bertunang dengan tarikh dekat2 jer pastu trand bertunang senyap2. Tapi bagus gak kan dia org ni tak suka gosip2 dan juga perkara2 yg tidak di ingini berlaku. Tahniah kepada 3 jejaka terhangat ni lepas ni mereka yg minat pada jejaka ni gigit jari lah ok hehehe...


Pierre Andre melangsungkan pertunangan dengan gadis pilihan pada 9 Februari 2013 di kediaman gadis tersebut di Johor. Majlis pertunangn yg di langsungkan secara sederhana telah di muat naik kedalam facebook MIG. Moga tiada lagi gosip dan gangguan pelakon dan pengarah muda ini dalam menghasilkan karya untuk industri filem tanah air. 

 

Juara Pelakon TV Lelaki Paling Popular ABPBH 2011 ni telah pun selamat melangsungkan majlis pertunangan pada hari ni di kediaman wanita pilihan beliau di Kuantan Pahang. Fizz Fairuz sebelum ini pernah menjalin hubungan dengan pelakon Almy Nadia nampaknya tidak ke sampaian. Mungkin ini adalah pilihan yg tepat dan bagus untuk mengurangkan gosip2 liar terhadap artis tempatan ni.


Black juga telah melangsungkan pertunangan dengan insan pilihan hati. Tapi malangnya ia di rahsiakan hanya khabar berita daripada media dan wartawan sahaja di dengari dari mulut ke mulut. Akhirnya Black mengaku telah bertunang secara terbuka namun masih merahsiakan siapa pilihan hati beliau itu. Apa pun peminat mendoakan kejayaan dan kebahagian untuk pasangan muda ini dan kerjaya Black.




Dalam mengejar dunia glamor ini kecantikan dan kesexyan sesorang menjadi faktor dalam penilaian para penerbit mahupun pengarah. Mahupun lelaki atau wanita dua2 menjadikan kecantikan sebagai elemen dalam menjadi lebih popular dan juga lebih di minati. Kalau artis wanita tu memang tak di nafikan lah perlu seorang yg sexy dan sentiasa muda di hadapan penonton. Tapi bagaimana lak artis lelaki adakah mereka juga begitu menjaga semua itu.

Fizo Omar bekas Hero Remaja
Nazim Othman yg cepat popular kerana paras rupa
Artis selalu tukar nama Shahz Jaszle kini Shahrizal Jaszle
Amran Ismail artis yg diragui tentang statusnya
Randy Pangalila artis Indonesia cipta nama di sini
 
Di atas ni adalah cuma contoh dan bukanlah di fokuskan kepada mereka sahaja. Tapi tak dinafikan kepopularan mereka adalah kerana fizikal dan juga paras rupa. Ia lebih selesa dan lebih senang dipandang oleh penonton di Malaysia kot. Tapi hak masing2 nak menilai cuma kenyataan sahaja dtg dari pendangan mata.