Memaparkan catatan dengan label Pelakon Wanita. Papar semua catatan
Alhamdulillah apabila pada usia yang begitu muda beliau mula sedar akan kepentingan untuk wanita menutup auratnya. Jadi akan mengurangkan dosa ibubapa kerana kanak2 ini masih bawah umur. Tahniah buat Mia Sara yang mengambil keputusan untuk berhijab setelah ke Mekah tahun lepas. Walaupun Mia masih di bawah umur yang mengwajibkan beliau berhijab tapi usaha untuk ke aras itu di sokong penuh oleh keluarga beliau.


Namun ibubapa Mia tetap menyatakan anak mereka itu masih terikat dengan kontrak beberapa drama yang tengh bejalan. Ini berkemungkinan beliau terpaksa untuk tidak bertudung dan masih dalam proses pembelajaran. Pihak keluarga berharap agak Mia diberi ruang dan tidak dikritik oleh peminat di luar sana kerana keputusannya itu.


Malah ayah beliau yakin, niat baik anaknya mahu bertudung akan memberi rahmat dan mungkin rezeki yang diberi bukan daripa bidang seni lakonan. "Rezeki kita adalah daripada Allah, bukan manusia yang tentukan. Saya percaya Mia sudah bersedia dengan segala kemungkinan," tuturnya. Dalam pada itu Mia juga mula menjinakkan diri dalam bidang perniagaan tudung menerusi label miliknya, MS Couture.










Tahun 2016 ini lebih  mencabar dan lebih memerlukan kekretifan kepada pengiat karya filem tempatan mahupun luar negara. Makin banyak teknologi makin canggih penghasilan filem2 yang akan menyaingi antara satu sama lain. Tapi sekiranya masih di takuk lama kita akan terus ketinggalan dan terus menghasilkan sesuatu yang di anggap tidak releven. Adakah kita nak tengok karya filem kita terus lupus di muka bumi ini. 

Bukan lah semua yang teruk tapi ada beberapa yang masih lagi mengetengahkan sesuatu yang telalu klise bagi masyarakat kita. Sebab itu negara dan industri tidak berkembang masih di tahap yang sederhana. Bagi tahu 2016 ini kita di sogok dengan beberapa filem yang worse sangat untuk di tonton masyarakat. Di antara yang boleh di kategorikan rugi untuk di tonton kerana tiada yang menarik hanya kisah seperti di ulang-ulang.


1) Filem Langit Cinta
- Filem arahan Osman Ali ini tidak ubah seperti filem2 beliau sebelum ini iaitu Ombak Rindu dan juga Pilot Cafe. Kisah pecintaan antara yang kaya dan miskin kemudian dapat tentangan keluarga kerana darjat. Cuma plot penceritaan dan juga gaya artis yang membezakan filem ini tapi kisah adalah sama. Tambahan pula barisan pelakon yang belum taraf tangkap leleh untuk ditonton kerana sikap hipokrit pelakon tersebut. Agak rugi untuk penonton mengeluarkan duit menyaksikan filem ini melainkan mereka yang terlalu taksub kepada pelakon tertentu.

2) Filem Mat Motor
- Bermulanya filem ini daripada gosip tentang perbutan idea daripada dua orang pengarah sehinggakan ia menjadi isu. Kemudian rupanya ia tidaklah sehebat mana yang di ceritakan dalam gosip tersebut. Filem ini biasa2 sahaja seperti mana filem mat rempit lain. Kisah anak muda yang masih keliru identiti seperti mana cite culik Amirah dan teman lelakinya. Tak tahu kenapa masih ada lagi filem seperti ini di zaman moden ini.

3) Filem Teenage Mutant Ninja Turtles 2
- Filem Hollywood ini bakal munjul dalam tahun 2016 juga mungkin sambungan daripada yang pertama. Seperti sebelumnya filem ini banyak kurang dari segi costume dan juga penggunaan CGI. Walaupun berataraf Hollywood tapi ia masih di anggap sebagai filem paling tidak berjaya. Adakan ia akan berubah tahun 2016 ini sama2 kita saksikan.

Ini cuma pendapat umum sahaja tetang filem2 yang akan muncul 2016 tapi masih tidak ada perubahan dan mengekalkan konsep yang lama. Teknologi semakin berubah dan juga industri filem kita juga harus berubah. Jangan sogok rakyat kita dengan perkara yang membuatkan kita tidak berkembang. Selamat menonton semua..







Laman social dah biasa menjadi tempat orang mengutuk, mengata dan menghina orang yang mereka benci. Kalau dulu hanya mengumpat belakang melalui mulut tapi kini lebih mudah menggunakan social media malah lebih viral sehingga menaikkan dan menjatuhkan seseorang itu. Tapi biasalah kalau dalam laman social media kita menggunakan perkataan singkatan.

Kadang2 kita pun guna sebab nak cepat dan lebih banyak boleh taip. Inilah yang berlaku kepada seorang pelakon wanita ini yang baru2 ini tersalah anggap terhadap satatus seorang peminatnya. Dalam status Instagram itu peminat tu menulis perkataan "KimK" yang di salah tafsir oleh pelakon Fazura


Dengan balasan komen tersebut yang agak panas seolah menyatakan bahawa peminat itu mencarut dengan beliau. Tapi hakikatnya itu adalah singkatan kepada nama artis international Kim Kardashian. Kalau orang luar negara pun guna shortform tu KimK jadi memang cukup terkenal. Tapi mungkin juga pada waktu itu emosi pelakon ini tidak begitu setabil dan juga asyik di selalu kena kritik dalam laman social.

Tapi apa boleh buat itulah adat hidup dalam dunia artis ni kena berhati2 dan sentiasa rendah diri. Namun Fazura masih tidak update status pemohonan maaf terhadap peminat yang di marahinya itu. Cuma kita kena ingat kalau minta maaf tak langsung menjatuhkan martabat kita malah kita akan lebih di senangi oleh orang lain. 

Bila tengok keadaan seperti ini teringat kita akan kisah lama di mana peminat mencadangkan artis ini nama tempat makan "Menate" tapi di salah erti oleh artis ini. Tapi artis ini telah maafkan peminat tersebut setelah di tegur oleh orang berpengaruh, so tak perlu ungkit lebih2. Orang kata jangan kisah lama berulang sudahlah. nanti kamu juga yang rugi. Peminat yang sentiasa sokong anda. Apa pun tu tindakan beliau kita doa yang terbaik buat artis ini dan lepas ni semua asrtis kena lebih hati2 membalas komen peminat, kalau tak tahu maksud kita diam sahaja lagi bagus ok.