Memaparkan catatan dengan label Silap. Papar semua catatan
Makin bergoncang dunia hiburan apabila makin byk tersebar gambar liar anak kepada rockers no 1 Malaysia Amy Search. Anak perempuan rockers ini makin liar dan menjadi2 sejak bergelar janda anak satu. Mungkin baginya status bukan penghalang untuk berhibur selagi masih bernyawa perlu kepada kebebasan mungkin itulah pemikliran perempuan ini.

Sebelum ini kecoh kisah gambar2 cium Nabila Huda bersama org yg di dakwa sebagai teman lelaki dia iaitu seorang juruselam di Pulau Tioman. Namun masih samar2 isu itu sehinggalah Amy Search sendiri membuat dakwaan tidak tahu menahu tentang perangi anaknya itu diluar dari kawalan beliau. Namun Amy sendiri telah meminta anaknya agak mengaku kesalahan dan menjaga tingkat laku demi untuk menjaga maruah keluarga beliau sendiri.

 

Betulah bait2 lagu nasyid ini 'Iman tidak dapt diwarisi dari seorang ayah yg bertaqwa' kalau diri sendiri tidak mencarinya dan tidak mengamalkannya. Namun makin byk gambar peribadi milik artis ini menjadi siaran kepada meraka yg mahu mencari populariti. Mana tak nya gambar artis ini berbikini pun di siarkan padahal itu lumrah kalau org pergi bercuti di pusat peranginan. Tapi mungkin sebab dia ini adalah anak artis dan seorang artis maka perhatian itu lebih dari kamera2 wartawan tak bertauliah ini.

Harap Amy lebih tabah sebagai otai dalam dunia hiburan ini dan lebih menjaga anak nya ini daripada terus menjadi duri dalam daging. Kepada penonton diluar sana jng ambil kesempatan kepada org lain untuk menaikkan diri sendiri. Kadang kita suka sebar keburukan org tapi tak sedar keburukan kita sendiri kerana menyebarkan gambar itu adalah sama jer dosa dengan org yg mengambil gambar itu. ok.....


Itu lah perumpamaan 'Bapak Borek Anak Rintik' tentang kisah dua beranak yg sama2 menjerumuskan diri dalam bidang kulinari ini. Si bapak seorang yg memang otai dan juga betaraf antarabangsa memang dikenali seluruh dunia. Manakal si anak ni nak mengikuti jejak si bapa tapi tidak kena cara dan gayanya. Biasalah cuba untuk menyayingi di bapa tapi tidak seperti yg disangka. Bukan mudah untuk mecapai apa yg telah dicapai kena ada usaha dari mula buka menggunakan nama yg ada.


Itulah yg cuba dilakukan oleh anak kepada tukang masak no 1 di Malaysia siapa lagi kalau bukan Chef Riz. Beliau dikatakan telah menipu CV yg di pamerkan didalam laman web Masterchef Malaysia. Namun CV itu telah ditukar semula kepada penyataan yg sebenarnya dan Chef Riz juga dikatakan telah memohon maaf atas kesilapan beliau mengenai CV itu.

Namun biasalah ayah mana yg tidak terasa dengan tingkah laku anaknya. Itu lah yg cuba diluahkan oleh Dato Chef Wan di laman sosial FB beliau baru2 ini. Dimana Dato Chef Wan telah menyatakan pendirian beliau bahawa tidak menegakkan apa yg salah malah tetap menyalahkan perbuatan anaknya itu walaupun sedikit. Sikap profesional Dato Chef Wan itu jelas menyunjukkan bahawa bukan mudah untuk menjadi senang dan perlu kepada kejujuran dalam semua perkara walaupun kau anak org ternama.

Tapi yg pasti kat sini kita kalau nak menggunakan hak dan nama org lain pastikan kita ni betul2 berada pada tempat yg betul. Org kadang2 bukan mudah tertipu dengan hanya berselindung daripada nama sahaja ok. Org kita sekarnag dah bijak dan dah pandai menilai segalanya. Informasi di hujung jari pertik sahaja segala maklumat palsu dan benar akan terbongkar. Harap ambil iktibar pada yg kena dan pada pihak penganjur jng pakal ambil jer mentang2 lah dia anak org terkenal percaya sahaja bulat2. Tapis dan nilai dengan jujur ok.