Corat-Coret Anugerah Juara Lagu 28 | Dunia Penuh Gosip

Corat-Coret Anugerah Juara Lagu 28

Antara perkara menarik sepanjang belangsungnya majlis anugerah penuh berpretij di Malaysia, Anugerah Juara Lagu ke 28. Hasil daripada pandangan dan ketelitian yg telah terpangpang di kaca tv.

1) Persembahan Stacy, Aliyah dan Salam Muzik tidak mampu mengalahkan kekuatan undian peminat Hafiz yg hanya tampil bersahaja dengan beralaskan daun-daun buruk.

2) Scha Al Yahya tersasul menyebut 'Studio' bukan Stadium ketika mengumumkan undian sms persembahan terbaik.

3) 28 tahun AJL telah berlangsun, namun masih ada lagi kecelaruan kameraman di mana kelihatan ketara tiang kamera yg menghalang wajah AG dan Scha pada pengumuman persembahan artis jemputan.

4) Terlalu mengawal suara dan juga mengawal kelantangan penyampaian telah menidakkan kehendak Black dan Hafiz merangkul Vokal Terbaik yg lebih ketara kepada persembahan bersahaja Jacklyn Victor.

5) AJL adalah bertujuan menobat pencipta lagu dan penulis lirik namun kemenangan LY dan Baiduri di lihat seolah tidak penting sehinggakan beliau telah di halang oleh wartawan dan juga peminat yg menyorak kemenangan Hafiz di atas pentas.

6) Kemunculan Ziana Zain dan juga Dato M Daud Kilau ternyata di nanti-nantikan oleh peminat artis wanita yg sentiasa anggun tampil setiap masa memukau penonton dengan persembahanya.

7) Kelihatan kelibat Azwan Ali melambai-lambai kipas saktinya sewaktu persembahan akhir Ziana Zain adakah itu sokongan moral atau sebaliknya.

8) Ternyata vokal Jacklyn Victor tidak dapat di sangkal lagi dan memang layak untuk memenangi vokal terbaik walaupun persembahan beliau di iringi oleh 5 org diva yg tidak mampu menutup kelantangan vokalnya.

9) Sekali imbas wajah penyanyi kumpulan Hyperact, Ronnie jika di lihat semasa membuat persembahan saling tak tumpah raut wajah penari Ahmad Kassan kerana kesan makup yg keterlaluan. 

10) Kemenangan Hafiz telah diramal ramai org sewaktu beliau tercalon di peringkat separuh akhir lagi. 

Ini adalah coret-coret yg kelihatan pada AJL 28 tetapi ia tetap meriah dan hebar di tonton di tv.












0 comments: