Hampir RM70,000 Berjaya Dikutip Dalam Acara JOG FOR HOPE 2016 | Dunia Penuh Gosip

Hampir RM70,000 Berjaya Dikutip Dalam Acara JOG FOR HOPE 2016

Tidak ada cara yang lebih baik untuk menggalakkan orang ramai untuk berbakti kepada masyarakat daripada untuk mendapatkan semua orang untuk menyumbang dengan cara yang menyeronokkan. Jog For Hope 2016 adalah bukti kepada itu.


Larian tahunan yang dianjurkan oleh Kolej Taylor Sri Hartamas, yang berlaku pada 14 Ogos 2016, menyaksikan 1,786 peserta - dari kereta bayi yang menyeronokkan hingga pelari elit, terlibat dalam satu pagi kecergasan dan menyeronokkan. Sepanjang laluan memotong melalui jalan-jalan berbukit Hartamas, pelari berlari atas sebab-sebab yang betul - untuk menyumbang ke arah tujuan kebajikan.

Pertama dianjurkan pada tahun 2009, Jog For Hope dianjurkan sepenuhnya oleh pelajar Kolej Taylor Sri Hartamas. Pada tahun ini, jawatankuasa penganjur terdiri daripada 42 pelajar, disokong oleh kakitangan kolej. 


Berjoging For Hope 2016 - edisi ke-8 acara itu, mengandungi tiga jarak - 3km Fun Run, 6km Turbo Run dan 10km Ketahanan Run. Yuran penyertaan adalah RM35 untuk kanak-kanak sekolah, RM45 untuk pelajar pengajian tinggi, RM55 untuk semua peserta lain, dan RM 450 untuk kumpulan korporat daripada 10 peserta.

Berjoging For Hope 2016 berjaya mengumpul sejumlah RM69,000, yang kemudiannya disalurkan kepada manfaat tiga rumah untuk kanak-kanak kurang bernasib baik. The Kirtash OKU dan Rumah Orang Kurang Upaya Kanak-kanak di Rawang, Penjagaan Sweet Home di Selayang dan Persatuan Kanak-Kanak Istimewa di Ampang masing-masing menerima sumbangan sebanyak RM23,000.


Ia sememangnya suatu suasana kebersamaan, penyertaan bukan sahaja menerima pelajar Taylor, tetapi juga campuran ibu bapa, kanak-kanak, penduduk tempatan, pengunjung antarabangsa dan hanya kira-kira semua orang yang telah mendengar mengenai mara.

Untuk maklumat lanjut mengenai Jog For Hope 2016, sila layari laman web dan untuk maklumat lanjut mengenai Kolej Taylor, sila layari http://college.taylors.edu.my








1 ulasan:

  1. Best juga berbakti untuk masyarakat dengan cara menyertai Job For Hope 2016.

    BalasPadam