Konsep Perkahwinan Puncak Awan Biru Di Resorts World Genting | Dunia Penuh Gosip

Konsep Perkahwinan Puncak Awan Biru Di Resorts World Genting

Hari yang paling penting dalam kehidupan berpasangan adalah perkahwinan. Ia sepatutnya menjadi satu pengalaman yang sukar dilupakan, lancar dan menyeronokkan. Perkahwinan di Resorts World Genting adalah pilihannya, dengan pakej pengantin yang memberikan suasana yang sempurna dan majlis yang akan membolehkan pasangan yang baru berkahwin menumpukan pada perkara yang paling penting. Hotel ini membuktikan memilih destinasi perkahwinan yang sempurna untuk pasangan yang mencari majlis yang tidak dapat dilupakan di puncak awan dengan pelbagai pilihan pakej perkahwinan yang memenuhi setiap keperluan.


Sebagai destinasi perkahwinan yang unik dan ideal, hotel ini lebih daripada sekadar tempat, tetapi satu penyelesaian untuk semua majlis perkahwinan. Dari lokasi fotografi yang sempurna ke menu yang teliti dikawal yang ditetapkan untuk menggembirakan semua tetamu. Diselubungi oleh cuaca sejuk sepanjang tahun dan landskap puncak gunung yang indah kepada pasukan perancangan majlis, tidak ada apa-apa yang diragui di sini.

Lokasi pilihan ialah Grand Ballroom of Genting International Convention Centre iaitu dewan ruang yang besar boleh memuatkan sehingga 1,800 tetamu. Beragam serta boleh diubah menjadi dewan Cina yang megah, tradisi Melayu yang berwarna-warni atau urusan hitam formal, dewan itu akan dihiasi dengan permaidani merah, pengaturan bunga untuk VIP dan meja tetamu, serta projektor LCD dan PA sistem untuk ucapan serta video dan persembahan. Ruang penyambut tetamu dihidangkan dengan jus sejuk akan disediakan, serta hadiah kotak kek mini untuk semua tetamu. Sebiji kek perkahwinan akan disediakan bagi memeriahkan majlis ini lagi.


Pakej perkahwinan di sini menawarkan harga mengikut kategori yang berbeza iaitu Pakej Perkahwinan Cina, Pakej Perkahwinan Melayu, Pakej Perkahwinan India dan Pakej Perkahwinan Barat. Pakej perkahwinan Cina dibahagikan kepada Perak, Emas dan Berlian dan harga bergantung pada pakej dan menu yang dipilih. Pakej perkahwinan Melayu dan India datang dalam Kubah Set atau Buffet dengan Jain Vegetarian Set yang disesuaikan khusus untuk pakej perkahwinan India.

Sebagai alternatif, pasangan boleh memilih pakej perkahwinan Barat yang menawarkan pilihan hidangan gaya bufet dengan stesen ukiran. Semua pakej termasuk penggunaan tempat, set perkahwinan, kemudahan, menu makanan & minuman dan penginapan untuk pasangan gembira, dengan beberapa variasi bergantung kepada pakej dan keperluan minimum 20 jadual setiap tempahan.


Makanan pakej perkahwinan di sini mempamerkan pelbagai menu tradisional yang dijamin untuk menarik perhatian para tetamu dan direka untuk meraikan kepelbagaian penduduk berbilang kaum di Malaysia. Di dalam perkahwinan Cina, Platters Kombinasi Four Seasons bermula dari jamuan 9-kursus, dengan set Silver, Gold dan Diamond termasuk variasi pada sup, ikan, makanan laut dan kursus mie / padi yang diperlukan - masing-masing mewakili aspek perkahwinan yang berjaya, termasuk kesetiaan, kelimpahan, kesuburan dan umur panjang.

Menu untuk perkahwinan Melayu adalah koleksi hidangan tradisional dari seluruh Malaysia, dengan hidangan seperti Ayam Masak Madu, Daging Masak Hitam, Udang Sambal Petai dan Sup Kambing, berkhidmat dengan Nasi Hujan Panas atau Nasi Minyak seperti mana kenduri kahwin Melayu.


Manakala menu perkahwinan India memanfaatkan sejarah dan pelbagai warisan masakan India - dengan kari, panggang, salad segar dan roti yang disajikan sama ada bufet atau gaya keluarga, mencontohi perayaan India yang penuh kasih sayang dan sosial. Menu perkahwinan Barat adalah pelbagai pilihan antarabangsa, dari Salad Kentang Jepun ke Panzanella Tomato dan stesen panggang Roasted Fillet of Tenderloin ke Macarons Perancis.

Selepas majlis meriah berjalan lancar, pasangan yang bahagia boleh menikmati masa bersama untuk malam pertama mereka sebagai pasangan suami isteri. Mengalu-alukan mereka di World Club Bridal Suite di First World Hotel bersama praline coklat serta sejambak bunga sebagai token tahniah dari pihak hotel kepada suami dan isteri baru.


Resorts World Genting akan mempamerkan kepakarannya dan pakej luar biasa pada Pameran Perkahwinan KLPJ ke-18 yang akan diadakan pada 20 hingga 22 April 2018 di Pusat Pameran Mid Valley, Kuala Lumpur. Bersempena pesta perkahwinan, pihak hotel menawarkan promosi Early Bird eksklusif, di mana pasangan boleh menempah dan mengesahkan perkahwinan untuk tahun 2019 pada kadar 2018, tawaran sah sehingga 30 April 2018.

Untuk keterangan lanjut, sila hubungi :-
Tel : +603 23016686 
E-mail : mesyuarat-events@rwgenting.com






0 comments: