Pokémon Festival Pertama Malaysia Di Resort World Genting Bermula Musim Cuti Sekolah Ini | Dunia Penuh Gosip

Pokémon Festival Pertama Malaysia Di Resort World Genting Bermula Musim Cuti Sekolah Ini

Musim cuti perayaan Krismas, Tahun Baru dan Tahun Baru Cina kali ini dimeriahkan dengan kehadiran makhluk dari siri permainan video terlaris Nintendo iaitu PokémonPokémon Festival @ Resorts World Genting telah bermula 1 Disember 2018 hingga 28 Februari 2019. Anda yang memang minat kepada watak utama dalam Pokemon iaitu Pikachu akan muncul di festival ini. Jadi kalau anda datang bercuti kat pucak tinggi yang sejuk ini akan dapat berjumpa dengan watak Pokémon dimerata-rata tempat.


Raksasa poket yang disukai ramai dan menjadi ikon budaya pop seperti Pikachu, Eevee, Bulbasaur, Squirtle dan Charmander akan dipamerkan di seluruh Resorts World Genting, bersama dengan puluhan spesies Pokémon lain. Watak-watak istimewa ini akan dipamerkan dalam empat bahagian iaitu di Level 3 SkyAvenue Mall bermula 1 Disember 2018. Kemudian di Level 2, First World Plaza bermula 15hb Disember 2018 dan Peringkat Symphony, Level 1, SkyAvenue Mall bermula 10hb Januari 2018 dan sehingga festival berakhir.




Dalam tempoh Pokémon Festival @ Resorts World Genting ini akan ada juga Pikachu Parade yang berlangsung setiap hari di Level 1 SkyAvenue Mall, yang menampilkan 8 penari bersaiz Pikachus. Musim Krismas pula perarakan ini akan berubah menjadi extravaganza bertema musim sejuk, dengan Santarina, Giant Xmas Balls dan Eelf. Manakala sambutan Tahun Baru Cina 2019 pula perarakan itu bertukar sekali lagi menjadi perayaan merah keemasan yang meriah.





Paling menjadi tumpuan ramai adalah wintry bang sebagai Pokok Pokémon tertinggi di dunia yang telah dilancarkan pada majlis pelancaran baru-baru ini. Pokok ini terletak di dalam Skytropolis Funland dan dihiasi dengan beratus-ratus hiasan watak kartun Pokémon, ini juga akan menjadi pokok Krismas bertemakan Pokémon yang pertama di Malaysia. Ia adalah titik fokus untuk peminat Pokémon muda dan tua untuk berkumpul dan meraikan keajaiban Pokémon Krismas tree dan bergambar bersama kenang-kenangan.


Adaptasi daripada permainan video popular Pokémon GO memberi peluang kepada anda untuk menjalajahi pemainan ini dalam kehidupan sebenar. Melalui Pokémon Trainer program, pemain muda boleh menerima buku jurulatih dari empat Pokémon Trainer Stops yang khusus di seluruh pusat membeli-belah. Dalam buku berharga ini, jurulatih Pokémon yang baru diberi kuasa dapat menangani pelbagai misi dan pencarian yang terdapat di seluruh Resort World Genting. 






Menangkap Pokémon untuk menyelesaikan teka-teki yang mencabar; sebaik sahaja latihan selesai, jurulatih boleh mengemukakan buku jurulatih selesai mereka untuk menerima satu set 8 pelekat Pokémon edisi terhad dari kedai Pokemon Pop-Up khas di Resort World Genting. Misi yang berbeza akan disediakan untuk sambutan Krismas dan Tahun Baru Cina, yang membolehkan Jurulatih Pokémon untuk menangkap semua.




Kedai Pokemon Pop-Up pula terletak di Level 3 SkyAvenue Mall. Kedai ini akan menampilkan pelbagai barangan premium dan memorable yang diimport terus dari Pusat Pokémon di Tokyo, Jepun. Ia adalah tempat yang sempurna untuk membeli hadiah Krismas atau mempersiapkan perayaan Tahun Baru Cina bagi anda pencinta Pokémon. Di Vision City, pastikan anda mengumpul semua cip Pokémon TRETTA yang berbeza & dapatkan cip tretta percuma terhad dari Pokémon Pop-Up Store. 

Maklumat lanjut aktiviti ini boleh hubungi :-
Tel : +603 2718 1118 
Laman web : www.rwgenting.com






22 ulasan:

  1. Comelnye the Pikachu, always see people posting about Pikachu parade in Malaysia thanks to Genting now we get a chance to see them in Malaysia

    BalasPadam
  2. wow so happening there, sure many people are fans of Pikachu. Good to know now they are in Malaysia, I saw my friends posted too on waiting to see them! Long time I didn't visit Genting too.

    BalasPadam
  3. Ingat Dora je yang ada. Rupanya si comel Pikachu pun ada juga. Baru rasa berbaloi naik ke Genting. Siap ada pokok Krismas Pokemon lagi. Nak beli barang2 pikachu pun boleh. Bestnya.

    BalasPadam
  4. Seriuslah pikachu pun ada .Dahlah comel. Nih yang buat geram ni. Pokok Krismas pokemon tuh nampak comel je. Boleh tak nak angkut bawa balik rumah Hahaha

    BalasPadam
  5. #11 Wahhhh! Seronok ni! Husband cx memang suka betul layan game Pokemon dan cartoon dia. Favorite sungguh. Boleh ajak ke sana ni. Pokok Pokemon tu wow snagat! Comel je pikachu banyak² digantung setinggi pokok krismas tu. Tengok depan² mesti lagi teruja. 😍

    BalasPadam
  6. geram tengok pikachu comel sangat!!,salah satu kartun ciktom suka tgk dr zaman sekolah..hehe..best kalau dpt pergi tgk pokok krimas pikachy tu..

    BalasPadam
  7. Alahaii..comel tengok pikachu ni . Kalau berkesempatan nanti boleh la ke festival pikachu

    BalasPadam
  8. Teringat main game tangkap pokemon. Sekarang dah stop dah. Familair dengan nama Pikachu, Bulbasaur, Eevee dan Squirtle ni. Peminat Pokemon jangan lepaskan peluang la kan. Tak minat sangat Pokemon. Kalau peminat ni memang sah sah pegi Genting tengok karakter kegemaran mereka ni.

    BalasPadam
  9. waa bestnyaa, nampak meriah betul event ni yea! Comel2 sungguh semuanya dan cantik2 belaka deconya tu dgn christmas tree tu! suka betul qeela tgk hehe and i bet my kids mesti suka ni if dpt pergi sini, they do enjoy these kind of things and not to mention those pokemon! mmg legend hehe 😁

    BalasPadam
  10. Uish, Pokémon pulak. Semalam ada baca Dora the Explorer pun ada dekat Resort World Genting ni. Harini Pokémon pula yer. Memang banyak attraction menarik dekat sana. Jenuh nak bergambar dengan pokok Pokémon tertinggi, japgi gambar muka kita pulak tak nampak hahahah. Teringat pulak zaman main Pokémon Go! Hahahah.

    BalasPadam
  11. Dah lama I tak pergi Genting. My children loves the pokemon and if they see this, sure they want to go.

    BalasPadam
  12. Comelnya! Suka tengok Pokémon besar dan Jalan sama beratur. Hehehe. Nanti InsyaAllah ke sana. Sebab cuti sekolah 1 bulan aje. Cepat ya masa berlaku.

    BalasPadam
  13. oh no I must visit the Pokemon Pop-Up store soon. I like the cute cute pikachu. too bad I gonna skip the launch because my friends are coming from PG. I shall go there to view it myself one day

    BalasPadam
  14. comel sgt pikachu ni. yang minat pokemon memang akan ke Genting Highlands untuk merasai pengalaman bergambar dgn pokok besar pokemon. Liez dulu masa muda minat la pokemon tapi dah tua ni dah takde rasa dah..

    BalasPadam
  15. Comel weh pikachu tu haha
    Dulu selalu layan pokemon dekat Ntv7 setiap sabtu jam 7 malam hahaha.
    Tapi siap sedia la kalau ummi tengok mesti bising bagi rotan haha

    BalasPadam
  16. awak kita suka pakemon...comelnya ...geram tengok....alamak kat genting ehhh...bila nak pergi ni ,rindu giler dengan suasana di genting....hahahah

    BalasPadam
  17. laaa ada pokemon festival ke? tak tahu pulak, dah la comel teruk. Christmas tree tu pon tinggi meriah betul. nanti nak gi tengok hehe

    BalasPadam
  18. Wah!! Best nya!! Leh bawa anak2 pergi time cuti sekolah nie.. Mesti pesta sakan dia org dpt jumpa pokemon nie..

    BalasPadam
  19. sejak ada game pokemon tu pokemon ni jadi makin diminati. siap ada festival lagi untuk peminat peminat mereka. tak tahu pulak maha ada blog lain selain mahamahu. hehe

    BalasPadam
  20. dah siap renovate ek genting? menarik ni

    BalasPadam
  21. omggg the Pokemon tree is so unique and tall! I want to go just to see the dancing Pikachus! Too cute

    BalasPadam
  22. wah menarik ni..sukalah kanak2 cuti sekolah ni kalau dapat pergi

    BalasPadam