Boustead Properties Memberi Kelegaan Buat Keluarga Yang Dilanda Banjir Di Pahang Dan Selangor | Dunia Penuh Gosip

Boustead Properties Memberi Kelegaan Buat Keluarga Yang Dilanda Banjir Di Pahang Dan Selangor

Dalam usaha menyokong mangsa banjir di negara ini, Boustead Properties Berhad (Boustead Properties) bekerjasama dengan pertubuhan bukan untung tempatan untuk membawa bantuan kepada 70 keluarga di bahagian Selangor dan Pahang.



Eason Phan, Ketua Pegawai Operasi, Boustead Properties Berhad, berkata, “Tidak dinafikan, inilah masanya untuk kami bersatu dalam semangat ‘Keluarga Malaysia’, satu konsep yang diselaraskan sepenuhnya dengan Boustead Properties. Kami berbangga dengan mengamalkan nilai teras 'Keluarga Malaysia' dan matlamatnya untuk memupuk tiga ciri, iaitu keterangkuman, titik persamaan dan kepuasan dalam negara berbilang kaum yang kami namakan sebagai rumah sendiri. Bencana alam baru-baru ini menyaksikan orang ramai daripada semua lapisan masyarakat dan latar belakang berhimpun untuk menyokong mereka yang memerlukan dengan berdiri bersama sebagai Keluarga Malaysia. Kami berbangga berdiri bersama mereka. Inisiatif tanggungjawab sosial korporat kami dengan kerjasama pertubuhan bukan untung membolehkan kami melakukan bahagian kami untuk meringankan penderitaan sesama rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama.

Khidmat masyarakat yang berlangsung selama beberapa hari itu dianjurkan oleh syarikat itu dan melibatkan lebih 50 pekerja dari Skuad Bousteadornya sebagai sebahagian daripada program CSRnya, 'Boustead Cares'.



Bekerjasama dengan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dan Malaysian Relief Agency (MRA), inisiatif kemanusiaan ini membawa bantuan yang amat diperlukan kepada keluarga yang tertekan yang rumah dan mata pencarian mereka terjejas teruk akibat bencana alam baru-baru ini.

Di Selangor, usaha bantuan oleh Boustead Properties di Taman Sri Nanding, Hulu Langat, bersama ABIM dan MRA, menyaksikan pasukan itu membersihkan dan membersihkan rumah daripada serpihan, lumpur dan perabot yang rosak. Keluarga di sini turut menerima keperluan asas, bekalan makanan dan ubat-ubatan.



Kit penjagaan yang terdiri daripada peralatan mandian, lampin, cerek, tuala, selimut, topeng muka dan ubat-ubatan turut disediakan kepada keluarga yang terjejas di Kampung Labohan Dagang, Banting.

Di samping itu, satu pasukan telah digerakkan ke Mentakab dan Lanchang, Pahang, untuk menjalankan lebih banyak pembersihan dan pembersihan beberapa kawasan kejiranan yang dilanda banjir. Pasukan itu turut membaiki bumbung beberapa rumah yang rosak dan menyumbangkan dana kepada keluarga berkenaan.



Bekerjasama dengan sukarelawan tempatan bebas, Boustead Properties turut menyumbangkan set penjana, bahan pembersihan dan alatan untuk menyokong usaha pembersihan di Mentakab.

Eason mengulas: "Berada di lapangan memberi kami perspektif yang menyayat hati tentang kemusnahan yang disebabkan oleh banjir dan kami berharap melalui pelbagai operasi bantuan, keluarga boleh mula membina semula kehidupan mereka."

Banyak lagi yang boleh dilakukan untuk membantu mangsa selepas banjir dan rancangan CSR lain yang diilhamkan oleh 'Keluarga Malaysia' sedang dijalankan untuk meningkatkan sokongan pada bulan-bulan mendatang, termasuk membaiki lebih banyak rumah mangsa banjir dan menyediakan keperluan hidup harian, barangan sekolah, tilam dan pakaian. Sumbangan kami juga merupakan bukti selanjutnya kepada komitmen kami terhadap prinsip alam sekitar, sosial dan tadbir urus (ESG), selaras dengan Matlamat Pembangunan Lestari Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNSDG), dengan satu objektif dalam fikiran - untuk membantu memupuk kesejahteraan masyarakat yang pelbagai."





0 comments: