Zery Zamri Satu Penghinaan Masterchef Malaysia | Dunia Penuh Gosip

Zery Zamri Satu Penghinaan Masterchef Malaysia

Semua sedia maklum tetang kerancakkan sebuah program realiti masakan diluar negara yg kini tiba di Malaysia apa lagi kalau bukan Masterchef Malaysia. Beribu telah hadir ujibakat dan hanya 24 yg layak untuk meneruskan ke peringkat akademi Masterchef. Termasuklah seorang yg memang cukup di kenali ramai dan merupakan seorang pareka fesyen. Pernah memasuki sebuah program realiti dari luar negara juga dan dibuat di Malaysia Project Runway pada tahun 2007. 

Kini Zery Zamri telah mencuba bakat pula dalam bidang kulinari dengan menyertai Masterchef Malaysia. Namun adakah penyertaan beliau kerana memang minat untuk menjadi tukang masak profesional atau hanya sekadar mencari publisiti murah dari sebuah program realiti. Adakah job beliau dalam bidang menjahit itu tidak mampu menaikan nama beliau setanding pereka hebat lain seperti Halta Domat, Dato Bernard Chandran dan ramai lagi.


Oleh kerana itu Zery mengambil keputusan untuk memasuki Masterchef Malaysia? Itu hanya tuan empunya badan sahaja. Namun penarikan diri Zery pada program Masterchef Malaysia sedikit sebyk telah mencalarkan program yg baru nak naik itu. Seolah drama yg di arah oleh sutradara masakan. Adakah tujuan Zery menyediakan masakan "ikan goreng keras" itu menunjukkan tanda protes beliau terhadap barisan juri.

Tapi bagi seorang yg profesional walau dalam mcm mana sekali tekanan juga harus perlu dihadapi dengan tenang. Bukan dengan mengambil jalan mudah sebegitu, kerana ia melibat kredebaliti seorang chef profesional. Bagi Chef Jo tindakan beliau dlm program itu memang berpatutan dan juga sesuai bagi memberi pengajaran kepada peserta lain. Tidak habis di situ malah Zery juga turut dikecam oleh semua peminat program masakan tersebut. Boleh lihat di laman Facebook dan twitter Masterchef Malaysia Zery terus dicemuh atas tindakan beliau itu.



0 comments: