Kenapa Sekarang Baru Nak Haramkan Lagu Despacito | Dunia Penuh Gosip

Kenapa Sekarang Baru Nak Haramkan Lagu Despacito

Lagu popular dari Sepanyol iaitu Despacito nyanyian Luis Fonsi dan Daddy Yankee menjadi lagu kegemaran ramai anak muda seluruh dunia sehingga mendapat jumlah lebih 2 billion tontonan di YouTube. Populariti lagu ini juga tidak kurang hebatnya di Malaysia meskipun rata-rata pendengar tidak memahami lirik lagu tersebut.


Itu tidak cukup hebat tapi yang hebatnya kini lagu ini telah diharamkan untuk dipasang disemua saluran radio dan tv milik RTM. Pelik dan menjadi pertanyaan apabila lagu ini dah mula popular dan menjadi siulan ramai baru nak haram kenapa masa sebelum lagu ni masuk tidak disekat. Sapa yang tak buat kerja kat sini ??

Menurut Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Salleh Said Keruak berkata lagu itu dinilai semula oleh panel penilai RTM susulan aduan awam dan telah mengambil keputusan untuk menarik balik kelulusan. Muzik memang memainkan peranan penting dalam kehidupan manusia sekarang kerana ia mampu mengubah mood seseorang dan sebagainya.


Kami bersetuju lagu Despacito dihentikan agar masalah sosial seperti seks bebas dan pornografi tidak berleluasa. Iyalah, setiap apa yang didengari mungkin juga boleh mempengaruhi seseorang. Tapi kalau filem yang ditonton ada unsur LGBT tak sekat pulak, boleh pula kata tanggungjawab ibu bapa untuk menasihatkan anak. Apa beza lagu dan filem tak faham ok nasib dah haram saya sokong jer.






0 comments: