Genting Malaysia Meraikan Warga Orang Asli Di Majlis Berbuka Puasa Tahunan | Dunia Penuh Gosip

Genting Malaysia Meraikan Warga Orang Asli Di Majlis Berbuka Puasa Tahunan

Sepanjang bulan Ramadhan yang makin hampir ke arah Hari Raya Aidilfitri, Resorts World Genting sekali lagi memainkan peranan untuk masyarakat dengan Majlis Berbuka Puasa tahunan dengan warga Orang Asli, yang diadakan dengan penduduk orang asli yang tinggal di sekitar bukit Gunung Ulu Kali pada 25 Mei, 2018 di Kampung Orang Asli Sg Merjuk.

 

Sebagai acara yang diadakan setiap Ramadhan selama lebih kurang sedekad, Majlis Berbuka Puasa dengan Orang Asli tahun ini membawa seramai 200 orang asli dari Kampung Sungai Merjuk dan Kampung Sungai Dua Hulu di Bentong, Pahang. Sebagai wakil dari Resorts World Genting, Katherine Chew (Naib Presiden Perhubungan Awam dan Komunikasi), bekerjasama dengan penduduk kampung untuk berpecah apabila doa Maghrib menyeru di atas gunung itu, sebelum duduk bersama untuk ceria dan peribumi makan iftar.

 

"Dari semua upacara buka puasa saya menghadiri setiap Ramadhan, ini adalah yang paling istimewa," kata Katherine Chew. "Ramadhan di Malaysia adalah sebulan kesabaran dan perpaduan, dan kami berbangga berada di sini hari ini - seperti yang kita telah selama bertahun-tahun - untuk berkongsi hidangan buka puasa dengan orang asli yang tinggal di hutan sekitar Genting Highlands untuk generasi . Kami adalah sebahagian dari komuniti yang sama, bersatu dengan gunung. Ini mungkin merupakan isyarat kecil, tetapi ia adalah satu yang kita harap akan membuat perbezaan dalam kehidupan mereka. Selagi saya bersama Genting Malaysia, saya selalu membuat satu titik untuk menghadiri upacara buka puasa ini, dan setiap orang sentiasa istimewa. "

 

Setelah makan selesai, setiap keluarga dari dua buah kampung menerima satu set barang kemas sebagai cenderahati dari Genting Malaysia Berhad - yang termasuk makanan ruji seperti beras dan minyak masak, serta merawat seperti mi Milo, Maggi Cup dan biskut - untuk memastikan bahawa sambutan Hari Raya Aidilfitri akan menjadi berlimpah. Semua kanak-kanak dari kampung juga menerima set alat tulis yang disesuaikan, hadiah untuk menekankan pentingnya pendidikan dan bermain kepada generasi orang asli.







0 comments: