Ariff Bahran Nyaris Jadi Mangsa Penyingkiran Minggu Pertama Big Stage | Dunia Penuh Gosip

Ariff Bahran Nyaris Jadi Mangsa Penyingkiran Minggu Pertama Big Stage

Malam tadi menyaksikan 10 bintang Budak-budak Baru Nak Up atau dikenali BBNU beraksi atas pentas besar Big Stage yang dibawakan secara langsung. Kebanyakan peserta menyatakan bahawa ini adalah pengalaman pertama mereka beraksi atas pentas yang penuh dengan drama dan juga pelbagai kemungkinan yang akan berlaku. 

Dalam minggu pertama ini semua peserta membawakan lagu Viral yang pernah menaikan nama mereka dalam dunia sosial media. Ada sesetengah peserta mendapat jutaan ribu viewers di Youtube dan ada pula yang ratusan ribu sahaja. Namun beraksi dipentas ini menyaksikan kebanyakan mereka gugup dan gementar.

Pada malam itu juga menyaksikan sistem permarkahan yang diberikan oleh juri ditayang kepada semua dengan jelas. Ia lebih telus daripada program realiti sebelum ini. Daripada semua markah tersebut ternyata tuah tidak menyebelahi 3 peserta mendapat markah paling rendah iaitu Tajul, Ariff Bahran dan Baby Shima


Juga sistem pengumpulan markah daripada undian secara dalam talian yang dilakukan oleh peminat telah menyelamatkan 2 peserta dari tersingkir iaitu Tajul dan Baby Shima. Ariff adalah mangsa pertama menyaksikan bagaimana proses penyingkiran yang sebenar akan belaku pada minggu kedua. Pengacara Aliff Satar mengumumkan bahawa pada malam minggu konsert pertama ini tiada penyingkiran menampakan kelegaan diwajah Ariff.

Apa pun semua peserta telah diberikan tugas dengan menyampaikan lagu pada minggu kedua dengan tema Lit Throwback. Nantikan siapa yang akan menjadi mangsa kepada penyingkiran untuk minggu kedua melalui markah yang diberikan oleh juri tetap Datuk Seri Siti Nurhaliza dan juga Faizal Tahir bersama seorang juri jemputan setiap minggu.

Saksikan Big Stage setiap hari Ahad jam 9.00 malam di Astro Ria dan Ria HD yang dibawakan oleh VIVO Nex dan juga ditrendkan oleh apps TikTok. Undian penonton hanya dibuka pada waktu siaran langsung sahaja dan boleh undi dengan 1 undi untuk satu peserta sahaja. 







0 comments: