Siti Nurhaliza Menggegarkan Adelaide Buat Pertama Kalinya | Dunia Penuh Gosip

Siti Nurhaliza Menggegarkan Adelaide Buat Pertama Kalinya

Ratu Pop Malaysia Dato Sri Siti Nurhaliza telah selamat melakukan konsert sulung beliau di Adelaide atas jemputan untuk OzAsia Festival. Mencatatkan 6 juta rekod jualan tiket pada malam tersebut menandakan penyanyi no 1 negara ini mempunyai peminat sendiri dari serata dunia. Konsert yang berlangsung selamat lebih satu jam setengah memberi kepuasan bukan sahaja kepada beliau paling penting adalah penonton yang sentiasa memberikan tepukan yang gemuruh setiap kali habis lagu di sampaikan.



Disokong oleh kumpulan pengiring dan rombongan penari yang hebat, Siti mengusai pentas sepenuhnya. Pakaiannya yang mewah dan hangat dengan penonton, dan keperibadian berkilauan semuanya ditambah pada malam yang kukuh dibina dengan suara yang luar biasa.



Kebanyakan lagu yang di sampaikan dalam bahasa Melayu namun penonton tetap seronok. Beliau juga turut menyampai satu lagu dari album Bahasa Inggerisnya All Your Love. Malah, pelbagai bahasa di mana beliau sampaikan adalah sangat luar biasa, termasuk Urdu, Arab dan Jawa.



Set terakhirnya terdiri daripada lagu tradisional Malaysia, memandangkan rawatan pop istimewanya. Pemeliharaan karya-karya tradisional ini adalah sesuatu yang dimiliki beliau. Ini satu yang menakjubkan. Bagi para penonton bukan latar belakang Melayu, itu adalah satu keistimewaan untuk menjadi sebahagian daripada acara yang penuh cinta dan kegembiraan. Inilah yang menjadikan OzAsia sebagai perayaan utama dunia.







0 comments: