Kemenangan Berganda Shila Amzah Juara The Masked Singer Malaysia Musim Kedua | Dunia Penuh Gosip

Kemenangan Berganda Shila Amzah Juara The Masked Singer Malaysia Musim Kedua

Sebelum ini penyanyi popular dengan lagu Memori Tercipta telah mendapat gelaran Juara Lagu dalam malam akhir Anugerah Juara Lagu ke 36 menerusi lagu Pelukkan Angkasa featuring dengan SOG. Kini kemenangan berganda kepada penyanyi ini apabila dinobatkan pula sebagai juara program The Masked Singer Malaysia Musim Kedua yang bersiaran pada malam Jumaat 31 April lepas. 



Shila yang memperkenakan kostum Rambutan membuat persembahan pada malam akhir dengan dua buah lagu pilihan iaitu Bujang Senang dan Hurt. Berjaya menambat barisan sembilan juri tetap pada malam itu dan mendapat markah paling tinggi. Shila menerima trofi berona emas yang berjaya dibawa pulang pada malam akhir tersebut.

Sementara itu pula ditempat kedua milik juara program Akademi Fantasia 2016 iaitu Amir Masdi yang memperkenakan kostum Seladang. Manakala penyanyi bersuara lunak pulak Liza Hanim yang memakai kostum Orkid hanya berjaya ditempat ketiga pada malam akhir.



Pelakon Hana Delisa yang memakai kostum Burung Hantu berada di tempat keempat dan juga Ara Johari yang memakai kostum Ratu Semut berada ditempat kelima. 

Seramai 14 orang peserta yang bertarung sepanjang 10 minggu pertandingan ini dirakamkan dan setiap minggu seorang peserta disingkirkan dan didedahkan identiti mereka. Ia adalah sebuah program yang diadaptasi daripada Korea dan begitu popular dibeberapa buah negara seperti Amerika Syarika, Thailand, China dan banyak lagi.









0 comments: