HostAStay Platform Penginapan Tempoh Singkat Malaysia Menganjurkan The Awakening - Short Stay Summit 2022 | Dunia Penuh Gosip

HostAStay Platform Penginapan Tempoh Singkat Malaysia Menganjurkan The Awakening - Short Stay Summit 2022

The Awakening - Short Stay Summit 2022 (SSS) anjuran HostAStay membuat penampilan pertama kali kedua di W Hotel, KLCC pada 26 & 27 Oktober lalu, Sidang kemuncak itu mendorong Malaysia sebagai batu loncatan untuk perniagaan jangka pendek untuk berkembang, tempat teknologi, pelancongan, industri hartanah dan pelabur dari seluruh dunia berkumpul di satu tempat untuk bertemu, menjalin rangkaian dan membentuk kerjasama.



Objektif utama SSS adalah untuk meningkatkan keyakinan Industri Pelancongan dan Hartanah terutamanya selepas pandemik dengan mempunyai pakar industri seperti Airbnb, MDEC, Agoda, EKTA, Tropicana, Airasia dan banyak lagi untuk menerangkan sedikit tentang trend masa depan industri dengan sokongan kukuh data dan pandangan.

Syarikat penginapan sewa jangka pendek Airbnb menyumbang kira-kira RM3.98 bilion kepada keluaran dalam negara kasar (KDNK) Malaysia dan menyokong 52,100 pekerjaan tempatan setakat 2019, menurut laporan data oleh Oxford Economics. 

Program Pemangkin Digital Malaysia (PEMANGKIN) MDEC, program DE Rantau bertujuan untuk menjadikan Malaysia sebagai hab nomad digital pilihan di Asia Tenggara untuk meningkatkan penggunaan digital dan mempromosikan mobiliti profesional digital dan pelancongan di seluruh Malaysia.



Ketua Pegawai Eksekutif MDEC, Ts. Mahadhir Aziz berkata melalui DE Rantau, selain Pas Nomad DE Rantau yang baru diperkenalkan, MDEC juga berusaha untuk mewujudkan ekosistem bertenaga yang boleh menyokong gaya hidup nomad digital. HostAStay ialah rakan kongsi utama untuk DE Rantau kerana ia membantu mewujudkan Hab DE Rantau di lokasi DE Rantau terpilih. Ia juga merupakan syarikat di sebalik pembangunan Platform DE Rantau, aplikasi mudah alih gaya hidup eksklusif kepada ahli DE Rantau.

Mahadhir menambah, DE Rantau mampu mempercepatkan pertumbuhan ekonomi digital dan dijangka menyumbang RM4.8 bilion menjelang 2025.

Selaras dengan trend pengembaraan, Tropicana Corp Bhd telah melancarkan ‘Tropicana Journey Collection’, memfokuskan kepada destinasi percutian di Langkawi dan Genting Highlands. Ixora Ang, pengarah urusan pemasaran dan jualan, berkongsi bahawa Tropicana Windcity dan Tropicana Cenang menandakan kehadiran pertama Tropicana di destinasi percutian.



Ini meletakkan Sidang Kemuncak Penginapan Pendek pada masa dan tempat yang sesuai. Ia akan memberikan banyak keseronokan dan harapan kepada semua hadirin baik pada masa lalu, sekarang dan yang akan datang. Tahun ini kami mempunyai penceramah dan peserta asing dari Thailand, Indonesia, Taiwan, Singapura dan AS. Untuk tahun-tahun akan datang, SSS berhasrat untuk berkembang ke luar negara dan berpotensi menjadi tuan rumah sidang kemuncak seterusnya di bahagian lain di Asia Tenggara.

SSS bertuah kerana mempunyai penyokong yang dihargai seperti Tropicana, Ekta sebagai Penaja Platinum kami yang banyak menyumbang kepada kejayaan acara tersebut. Kami berbangga kerana mempunyai Agoda, iBilik, the Makeover Guys, Vendfun, Stellar, CT Unity dan BPP sebagai Penaja Emas. Kami juga mempunyai Malaysia Digital Economy Corporation (MDEC) yang sentiasa menyokong inisiatif HostAStay.









0 comments: