AIM 18 Terus Di Puji dan Di Pertikai | Dunia Penuh Gosip

AIM 18 Terus Di Puji dan Di Pertikai

Kehangat majlis penuh berprestij AIM 18 masih dirasai walaupun sudah seminggu berlalu. Penangan persembahan artis2 antarabangsa dan juga artis tempat terus menjadi siulan di bibir peminat industri muzik tempatan. Di tambah pula dengan pengacara yg penuh style dan sempoi menjadikan majlis pada malam tersebut yg paling gah tahun ini. Bukan dengan menggunakan teknologi canggih sahaja majlis dapat dirasai walaupun menonton live atau di kaca tv.


Tahniah kepada semua barisan pemenang AIM ke 18 atas berkat usaha dan kesabaran anda akhirnya terbalas. Namun masih ada lagi mulut2 yg turut mempertikai satu kategori anugerah yg memang nampak kemuskilannya. Pada AIM sebelum ini bagi kategori anugerah Lagu Terbaik di pertandingkan untuk semua lagu2 yg telah memenangi kategori masing2. Namun tahun ini tiada langsung pencalonan untuk kategori tersebut tiba2 sahaja di umumkan pemenang.

Manakal pemenang itu pulak adalah lagu yg kalah kepada lagu lain dalam kategori Lagu Pop Terbaik. Tapi menang untuk kategori lagu terbaik keseluruhan. Agak pelik dan janggal disitu? Lagu yg dimaksudkan adalah lagu Penakut nyanyian Yuna. Dimana lagu itu di calon untuk kategori lLgu Pop Terbaik tetapi tewas kepada lagu Sedetik Lebih nyanyian Anuar Zain. Tapi lagu penakut menang lak untuk kategori Lagu Terbaik mcm mana tu yer?? Harap pihak penganjur dapt memberi keterangan kepada isu ini.


Ada satu lagi kemenangan yg juga dipertikaikan oleh peminat apabila lagu Ku Menunggu nyanyian Rossa telah menang bagi kategori Lagu Bahasa Melayu Yang Disampaikan Oleh Artis Luar Negara. Mana tak nya lagu ini dikatakan lagu yg telah menciplak sebuah lagu yg dinyanyikan oleh artis tempatan iaitu Ella. Tapi layak pulak untuk menang kategori tersebut. Tak tahu apa tujuannya dan mcm mana kateria pemilihan pemenang ini dibuat oleh juri yg dilihar di dominasi oleh org kuat industri.

Tapi mlm itu satu fenomena baru telah berlaku dimana byk kategori di dominasi oleh artis2 baru yg bertapak di negara kita ini. Tahniah kepada Najwa atas kemenangan kategori Artis Baru Terbaik dan Lagu Inggeris Tempatan Terbaik. Serta tahniah kepada Yuna kerana memenangi Anugerah Kembara memang tak di nafikan artis muda ini mampu mebina nama di luar negara satu kebanggan buat kita.

0 comments: