As Above So Below Filem Seram Pengembara - Ulasan Filem | Dunia Penuh Gosip

As Above So Below Filem Seram Pengembara - Ulasan Filem

Kali ni Mahagosip dpat undangan untuk tayangan perdana filem As Above So Below di TGV One Utama. Terima kasih kepada ChurpChurp atas undangan anda. Satu lagi filem seram 2014 dari Amerika mendapati rakaman filem seram yang diarahkan oleh John Erick Dowdle dan ditulis oleh Dowdle dan adiknya Drew. Filem ini dihasilkan oleh Pictures Legenda dan diedarkan oleh Universal Pictures, menjadikannya filem pertama dalam perjanjian Legenda dengan Universal.

 

Filem yg berlatar belakangkan menara Efil di Paris adalah filem tentang bagaimana seorang pengamal sejarah dan pencari kesan tinggalan lama agar tidak lupus. Pencarian di lakukan bukan di salam hutan atau di kawasan lama tapi di bawah tanah kerana tinggalan sejarah itu ada di situ. Barisan pelakon yg hebat seperti Perdita Weeks sebagai Scarlet Marlowe watak utama dalam filem ini, Ben Feldman sebagai George teman kepada Scarlet dan Edwin Hodge sebagai Benji jurukamera dalam pengembaraan ini. Manakala 3 lagi watak adalah pakar pengembara iaitu François Civil sebagai Papillon, Marion Lambert sebagai Souxie dan Ali Marhyar sebagai Zed.


Mahagosip tuliskan sedikit sinopsis di sini untuk anda dan selebihnya kena tonton sendiri di pawagam.
"Scarlett, seorang bekas pelajar ahli kimia sarjana muda, memulakan kerjaan pencarian sejarah dan kisah mistik lama yg di kajinya oleh bapanya yg telah meninggal dunia. Pengembaraan seram bermula dari bantuan sekumpulan peneroka untuk mencari Catacombs di bawah Paris, Perancis. Mereka tidak lama lagi mendapati diri mereka terperangkap di dalam kedalaman Catacombs, yang dihantui oleh penglihatan batin dan makhluk. Kerana mereka berjuang untuk terus hidup, mereka menyedari bahawa mereka benar-benar boleh dalam neraka itu sendiri, sebagai visi yang besar salahnya dari masa lampau mereka lumus mengejar mereka."


Sekiranya anda mahu melihat sebuah karya filem menggunakan kaedah kamera begerak seperti filem2 pencarian entiti seram. Mahagosip galakan untuk anda sedia dari dalaman kerama keseraman ini bukan datng dari hantu atau makluk halus tapi dari suasana dan kesan kepada barisan pelakon mereka. Untuk filem ini Mahagosip bagikan 4 bintang bagi anda yg mahu menonton dah mula di tayangkan bermula dari 4 September 2014 di seluruh pawagam.


Tapi ada sedikit kekurangan pada babak penghabisan di mana watak utama Scarlett telah berpatah balik ke dalam torowong dengan cepat sekali tanpa masalah dan ia berlaku begitu cepat seolah tidak logik. Filem untuk 18SG sahaja barisan pelakon juga hebat2. Tontonlah sekarang...











0 comments: