Pusat Perubatan Ara Damansara Meraikan 10 Tahun Menakjubkan Menjaga Masyarakat | Dunia Penuh Gosip

Pusat Perubatan Ara Damansara Meraikan 10 Tahun Menakjubkan Menjaga Masyarakat

Tahun ini bermula dengan penuh perhatian untuk Pusat Perubatan Ara Damansara (ADMC), sebahagian daripada kumpulan Ramsay Sime Darby Health Care (RSDH), kerana ia memperingati 10 tahun menjaga masyarakat dengan penjagaan kesihatan yang berkualiti.



Doktor, jururawat, pekerja, bekas pesakit dan rakan kongsi perniagaan berkumpul untuk meraikan '10 Tahun Menakjubkan' hospital dan untuk berkongsi kegembiraan dengan pencapaian dan kejayaan yang dicapai.

Dengan persembahan flash mob yang meriah oleh penari berpakaian seperti doktor dan jururawat, upacara memotong kek yang dibuat lengkap dengan penampilan maskot hospital Ardee dan upacara melontar Lou Sang untuk menyambut tahun baharu. Acara yang berlangsung di lobi hospital itu, mempunyai suasana yang meriah seperti karnival. Orang ramai turut dijamu dengan gula-gula kapas dan popcorn secara percuma sepanjang hari.



Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan RSDH Peter Hong, yang hadir pada majlis itu, berkata, “Kami amat berbangga dengan pencapaian ADMC. Hospital ini telah berjalan jauh sejak penubuhannya pada tahun 2012. Kejayaan perubatan, dedikasi yang tidak berbelah bahagi kepada penjagaan pesakit dan melampaui panggilan tugas telah menghasilkan kemudahan penjagaan kesihatan yang dipercayai yang menjadi tumpuan masyarakat sekeliling. Tahniah kepada ADMC dan ini untuk tahun-tahun lagi pencapaian yang menakjubkan.”

Mengulas kata-katanya, Miranda Harumal, Ketua Pegawai Eksekutif ADMC, mengulas, “Kami tidak boleh lebih teruja untuk meraikan kejayaan ini. Walaupun menghadapi cabaran pandemik, pasukan komited kami terus memberikan perkhidmatan yang teladan dan kumpulan orang inilah yang menjadi teras kepada segala yang telah kami capai. Kami juga rasa terima kasih yang tidak terhingga atas sokongan yang kami terima daripada komuniti yang kami berkhidmat selama ini.”



Untuk memperingati lagi majlis tersebut, satu majlis anugerah telah diadakan untuk mengiktiraf sumbangan doktor dan kakitangan ADMC yang telah lama berkhidmat, serta prestasi cemerlang pekerja. Terdapat sejumlah 28 penerima Anugerah Perkhidmatan Lama dan dua penerima anugerah Kecemerlangan Perkhidmatan.

Sambutan hari itu diteruskan dengan sesi seni mini yang menyeronokkan untuk kanak-kanak, manakala gerai-gerai ditempatkan di lobi untuk memberi maklumat mengenai pemeriksaan payudara sendiri dan pemeriksaan indeks brachial buku lali percuma kepada orang ramai. Pada minggu selepas Hari Terbuka sebagai sebahagian daripada tanggungjawab sosial korporatnya, ADMC juga mengadakan sesi pemeriksaan mata percuma setiap hari dan kempen derma darah dengan kerjasama Pusat Darah Negara.
Selaras dengan keperluan keselamatan semasa, hospital memastikan keselamatan awam dipelihara dengan pematuhan penuh kepada prosedur operasi standard termasuk penjarakan fizikal dan penggunaan topeng muka pada setiap masa.



Hospital dengan 220 katil itu mula dibuka kepada orang ramai pada tanggal 20 Januari 2012.









0 comments: