HYATT Centric Kota Kinabalu Raikan Kepelbagaian Bakat Sabahan Dengan Festival Ewan Lane | Dunia Penuh Gosip

HYATT Centric Kota Kinabalu Raikan Kepelbagaian Bakat Sabahan Dengan Festival Ewan Lane

Selepas pembukaannya baru-baru ini pada Oktober, Hyatt Centric Kota Kinabalu - Hotel Hyatt Centric yang pertama di Malaysia dan Asia Tenggara telah menganjurkan Pesta Lorong Ewan yang julung kali diadakan pada 17 dan 18 Disember 2022. Bertujuan untuk mempromosikan budaya dan budaya bandar Kota Kinabalu. untuk memupuk hubungan dengan masyarakat tempatan, festival itu menampilkan artis jalanan, pelukis, pemain papan selaju, B-Boys dan pemuzik serta 14 artis Sabah yang berpengaruh dan pelbagai yang membuat persembahan bersama bakat muda yang baru muncul ini.



Ewan Lane, yang terletak bersebelahan Hyatt Centric Kota Kinabalu dan terkenal dengan seni jalanan yang berwarna-warni, telah diubah menjadi suasana seperti karnival dengan tanjakan papan selaju, trak makanan dan gerai pasar, menarik ramai orang pada hujung minggu. Aktiviti termasuk sesi jem seni jalanan dan demonstrasi papan selaju dan pertandingan.

Sebagai sebuah hotel baharu dengan personaliti muda dan bersemangat, kami mahu membawa komuniti tempatan bersama-sama dalam suasana penuh keseronokan menggabungkan tiga aktiviti yang sangat digemari oleh belia di sini – seni, muzik dan sukan lasak. Kami sangat teruja dengan kehadiran dan maklum balas positif serta berterima kasih atas sokongan semua orang untuk menjayakan Festival Ewan Lane pertama kami. Kami berharap untuk menjadikan Festival Ewan Lane sebagai acara tahunan yang bergerak ke hadapan mempromosikan budaya bandar untuk menyatukan orang ramai,” kata Ruben Schrijver, Pengurus Besar Hyatt Centric Kota Kinabalu.



Dilancarkan secara rasmi pada 17 Disember, Festival Ewan Lane telah dihadiri oleh pengaruh gaya hidup utama dari Malaysia dan Brunei, media tempatan dan menampilkan pemain papan selaju, pemuzik dan peminat seni jalanan, dalam sambutan muzik dan budaya hip hop, sukan lasak, tarian, reka bentuk dan seni. Beberapa pemuzik tempatan terkenal yang membuat persembahan secara langsung di festival itu termasuk Benzooloo - penyanyi rap Sabah, MKNK - penerbit muzik dan penulis lagu, kumpulan Hip Hop - Isobahtos, DJ Elouise Shane yang popular dan penari jalanan bandar dari Flexible Crew, antara ramai lagi.

Kemuncak utama festival ini ialah demonstrasi skate terbuka dan sesi dengan pertandingan "Helah Terbaik" untuk mempromosikan sukan ekstrem itu yang membuat penampilan sulungnya di Sukan Olimpik Musim Panas Tokyo 2021. Trofi kemenangan "Best Trick air/fly" & "Pertandingan papan selaju Best Trick Grind” menjadi milik Encik Presley Aaron.



Sukan ekstrem telah kembali popular di Sabah, terutamanya sejak penampilan sulungnya dalam acara Olimpik baru-baru ini. Komuniti papan selaju tempatan di Sabah berhasrat untuk memupuk bakat untuk menjadi atlet berprestasi tinggi masa depan yang mewakili Malaysia ke Sukan Olimpik. Oleh itu, kami ingin memuji Hyatt Centric Kota Kinabalu atas inisiatif hebat ini. Ewan Lane Festival bukan sahaja platform yang sempurna untuk pemain papan selaju tempatan kami mempamerkan bakat mereka tetapi juga cara yang menyeronokkan dan menarik untuk mendidik orang ramai tentang sukan ini”, kata Azreen Amat dari Jungle Skate Class yang mempamerkan beberapa pemain papan selaju atau penunggang muda yang mengagumkan semasa acara tersebut. perayaan.


Satu lagi kemuncak utama ialah kesesakan seni jalanan yang menyaksikan pemasangan seni mengagumkan 10 60sm (tinggi) x 60sm (lebar) kiub yang dilukis oleh orang ramai bersama-sama dengan peminat seni jalanan dan pengaruh di tapak semasa festival itu. Pengunjung juga boleh menikmati pelbagai snek tempatan seperti kembang kol kari, rendang kambing berempah dengan nasi melati, garam & cili sotong dan banyak lagi, dihidangkan dari restoran ON22 hotel dan serta snek lazat lain yang disajikan daripada barisan trak makanan di tengah-tengah gerai-gerai pasar berwarna-warni yang menjual produk artisan tempatan.



Ruben Schrijver meneruskan, “Hyatt Centric ialah penyokong kuat persada seni jalanan tempatan dan kami berbesar hati menawarkan lawatan seni jalanan berpandu yang disusun oleh penduduk Kota Kinabalu, Jared Abdul Rahman, untuk membolehkan tetamu kami menerokai karya seni jalanan dari grafiti mentah dan organik kepada mural yang dipilih susun. Kami berharap dapat memperkenalkan pengalaman yang lebih segar, tulen dan memperkaya kepada pengembara muda, ingin tahu dan aktif yang melawat dan tinggal di Kota Kinabalu.

Untuk maklumat lanjut, Sila layari:

Untuk maklumat lanjut sila layari 
laman web kami: https://www.hyatt.com/hyatt-centric/bkict-hyatt-centric-kota-kinabalu?src=vanity_hyattcentrickotakinabalu.com 
Instagram: https://www.instagram.com/hyattcentrickotakinabalu 
Facebook : https://www.facebook.com/hyattcentrickotakinabalu 
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/hyatt-centric-kota-kinabalu/








0 comments: