Anugerah Skrin 2012 Kehebatan Drama Tempatan | Dunia Penuh Gosip

Anugerah Skrin 2012 Kehebatan Drama Tempatan

ASK 2012 yang memasuki tahun ke-14 penganjurannya mempertandingkan 23 kategori meliputi telefilem, drama bersiri, filem dan penerbitan program dalaman stesen-stesen televisyen (TV) yang turut serta. Ia turut menawarkan dua anugerah khas seperti sebelum ini iaitu Anugerah Yasmin Ahmad dan Anugerah Artis Harapan Pantene.


Penganjuran tahun ini bertemakan Dunia Fantasi mejadikan ia sebagai sebuah dunia kanak2 yg menjanjikan fesyen peling hebat dan menarik daripada barisan artis2 tempatan. Kesemua 23 kategori yang dipertaruhkan termasuklah 10 kategori telefilem/drama, tujuh kategori filem dan enam kategori penerbitan dalaman. Karya-karya yang dipertandingkan pula terdiri daripada terbitan yang ditayangkan di TV dan pawagam mulai 1 Julai 2011 hingga 30 Jun 2012.

Setiap pencalonan adalah berdasarkan catatan jumlah penonton yang diraih mengikut kajian Nielsen Audience Measurement bagi tempoh terbabit. Sebanyak 18 telefilem, 14 drama bersiri/ rantaian, empat drama komedi dan 34 filem dipertandingkan untuk pencalonan awal. Senarai drama yg tercalon dalam anugerah ini adalah seperti berikut..

Di Telapak Kaki Bonda

Pelarian
Di Telapak Kaki Bonda
Ku Petik Dosa
Bedah Tong Gas
Aku Mahu Terbang
Ajaibnya Cinta
Hilangnya Doa Seorang Ibu
Maharku Untukm

Jgn lupa untuk sasikan anugerah penuh prestij mengiktiraf karya drama tempatan agar lebih bermutu dalam persaingan dunia hiburan. Bakal berlangsung 9 November 2012 secara langsung di kaca tv anda di saluran TV3 dan juga boleh streaming secara online. Mlm itu bakal dihiburkan oleh barisan artis2 hebat tanah air. Sama2 kita nantikan.



0 comments: