Amir Menang Wajah Hensem Dan Juara Keseluruhan Akademi Fantasia 2016 | Dunia Penuh Gosip

Amir Menang Wajah Hensem Dan Juara Keseluruhan Akademi Fantasia 2016

Wajah jambu dan mempunyai daya tarikan hebat Amir dinobatkan sebagai pemenang Anugerah Fantasi Dherbs sekaligus membawa pulang wang tunai RM5000. Kemenangan ini diumumkan sendiri pengasas kepada produk kesihatan D'Herbs Dato Aliff Syukri pada malam akhir tersebut. Pilihan Amir sebagai pemenang adalah memenuhi kreteria seorang yang mempunyai aura dan daya tarikan menarik pada wajahnya menurut kata Dato.


Paling manis lagi pada malam akhir itu anak muda berusia 20 tahun berasal dari Selangor itu juga dinobatkan sebagai juara AF2016. Menewaskan 4 lagi persaing hebatnya iaitu Amal, Reshma, Ara dan Afi. Sebagai juara keseluruhan Amir membawa pulang wang tunai RM50,000 dan trofi sumbangan Astro serta voucher beli-belah dari 11street bernilai RM5,000.

Manakala tempat kedua pula milik Amal yang membawa pulang wang tunai RM20,000 dan trofi serta voucher membeli-belah bernilai RM4,000. Reshma pula ditempat ke 3 membawa pulang wang tunai RM15,000 serta trofi dan voucher bernilai RM3,000 dari 11street. Tempat ke 4 milik Ara dan tempat ke 5 milik Afi.

Kemenangan pada malam akhir ini agak mengejut kerana selama 6 minggu program realiti ini kedudukan pelajar adalah memihak kepada pelajar wanita. Ia menyaksikan saingan hebat antara Afi dan Rahila. Namun segala berubah pada minggu separuh akhir dan akhir apabila pelajar lelaki lebih mendominasi pentas dan undian.

Pada malam akhir itu juga 5 pelajar membawakan lagu baru masing yang telah dicipta oleh komposer hebat tanah air. Turut menbuat persembahan pada malam itu adalah daripada kumpulan KRU dan Indigo. Apa pun tahiah kepada semua pemenang dan moga sukses dengan lagu masing-masing diluar sana.






0 comments: