Pendakwah Muslimah 2018 Menobatkan Raudhatul Jannah Sebagai Juara | Dunia Penuh Gosip

Pendakwah Muslimah 2018 Menobatkan Raudhatul Jannah Sebagai Juara

Detik 11 malam 22 September 2018 lalu, penonton TV AlHijrah menjadi saksi apabila Pendakwah Muslimah Raudhatul Jannah Binti Mohd Rozli mengalirkan airmata kegembiraan saat Syamsul Debat & Farah Diana Anuar mengumumkan bahawa beliau dinobatkan menjadi Juara Pendakwah Muslimah 2018.


Berbekalkan semangat, keyakinan dan ilmu di dada, Pendakwah Muslimah Raudhatul Jannah yang menggunakan tagline 'Dakwah Bilhikmah Pasti Kemah!'  mengungguli dengan pungutan markah keseluruhan tertinggi lantas berjaya membawa pulang hadiah wang tunai RM5,000, Pakej Umrah serta trofi kemenangan sumbangan Lembaga Zakat Selangor (LZS).


Dalam acara kemuncak yang diadakan di Alhijrah Big Studio Cyberjaya, Pendakwah Muslimah Raudhatul Jannah  atau turut dipanggil Pendakwah Muslimah Raudhah itu berjaya mengatasi saingan sengit dari Pendakwah Muslimah Nurul Amirah dan Pendakwah Muslimah Noor Hidayah yang berpuashati dengan kedudukan kedua dan ketiga.


Manakala Pendakwah Muslimah Nora, Pendakwah Muslimah Azizah dan Pendakwah Muslimah Erni pula membawa pulang hadiah saguhati berupa wang tunai RM500 dan trofi sumbangan sumbangan Lembaga Zakat Selangor (LZS).


Sewaktu ditebak tentang perasaan bergelar Juara, Pendakwah Muslimah Raudhah berkata, dia sendiri agak terkejut dan tidak menyangka akan bergelar Juara memandangkan saingan hebat yang diberikan oleh lima finalis lain.


Pendakwah Muslimah 2018 telah melabuhkan tirai. Acara gemilang ini turut mendapat sokongan barisan selebriti yang hadir seperti Ustazah Isfadiah, Muniff Isa, Mas Muharni, Ustaz Taha Hassan, Hannan Abd Rahman, Harry Zainal, dan ramai lagi. Pentas akhir Pendakwah Muslimah turut dimeriahkan dengan kemunculan Lah Ahmad dan Ikhwan Fatanna yang menyampaikan dua buah lagu sebagai selingan.








0 comments: