Judika Dominasi Anugerah Planet Muzik 2018 (APM 2018)

Walaupun industri muzik serantau ini penuh dengan cabaran daripada muzik luar namun masih mampu menghasilkan karya yang terbaik dan berkualiti. Tapi kelihatannya Anugerah Planet Muzik tahun ini agar begitu suram dan tidak segah seperti mana penganjuran tahun sebelum ini. Dari segi pencalonan dan juga penganjuran yang seperti 'Melepas Batuk Di Tangga'.



Apa pun keputusan telah dibuat dan kemenang telah dirangkul oleh semua. Tahniah kepad Judika apabila paling banyak membawa pulang anugerah pada malam tersebut. Tidak kurang juga kepada Ayda Jebat yang pertama kali menang Lagu Terbaik Malaysia walaupun ia adalah keputusan yang sengaja dibuat. Tak perlu nak bangga sangat lah sehingga nak perli orang lain kau menang sebab semua yang calon tak sedap dalam kategori tu. 


Senarai penuh pemenang APM 2018


Artis Baru Terbaik (Lelaki) : ADRIAN KHALIF - FLAWLESS / MERONA

Artis Baru Terbaik (Wanita) : SARA FAJIRA - YOU KNOW

Kolaborasi Terbaik (Artis) : DATO’ SRI SITI NURHALIZA & JUDIKA - KISAH KU INGINKAN

Duo/Kumpulan Terbaik : GAMALIEL AUDREY CANTIKA (GAC) - SUARA

Band Terbaik : SHEILA ON 7 - FILM FAVORIT

Lagu Paling Popular (Singapura) : AKU SENDIRI - SUFI RASHID

Lagu Paling Popular APM : TERGANTUNG SEPI - HAQIEM RUSLI

Ikon Media Sosial : KHAI BAHAR

Artis Paling Popular (Singapura) : SUFI RASHID

Artis Paling Popular APM : KHAI BAHAR 

Lagu Terbaik (Singapura) : RACUN - FARHAN SHAH

Lagu Terbaik (Indonesia) : JIKALAU KAU CINTA - JUDIKA 

Lagu Terbaik (Malaysia) : MATA - AYDA JEBAT

Lagu Terbaik APM : JIKALAU KAU CINTA - JUDIKA 

Artis Terbaik (Lelaki) : JUDIKA - JIKALAU KAU CINTA

Artis Terbaik (Wanita) : ISYANA SARASVATI - LEMBARAN BUKU

Anugerah Khas Planet Muzik : ROSSA


Apa pun pada malam tersebut yang paling dinantikan adalah persembahan daripada Datuk Seri Siti Nurhaliza dengan lagu baru Anta Permana dan juga Judika yang berjaya memukau semua penonton dengan persembahan hebat. Tahniah kepada semua pemenang kita tengok kat anugerah yang akan datang dia yang bangga tu boleh menang lagi ker.






0 comments: