Lagu Hasrat Di angkat Sebagai Juara Lagu AJL38 | Dunia Penuh Gosip

Lagu Hasrat Di angkat Sebagai Juara Lagu AJL38

Setelah berbulan-bulan penantian dan penuh debaran Majlis Anugerah Juara Lagu 38 telah berlangsung dengan gahnya di Axiata Arena dan juga secara live di TV3 dan strim online diaplikasi Tonton. Malam tadi segalanya telah jelas menobatkan lagu Hasrat ciptaan sepenuhnya oleh Amir Jahari sebagai penerima Anugerah Juara Lagu 2023.



Menurut Amir lagu ini dicipta dalam keadaan beliau yang mempinyai masalah dan hampir putus asa. Lagu daripada OST file Imaginur dibawa dengan bersahaja seorang diri di atas pentas AJL. Dengan kemenangan itu Amir membawa pulang hadiah trofi dan juga wang tunai RM100,000.

Manakala tempat kedua pula lagu nyanyi Aishah Retno iaitu Sutera Ciptaan bersama MFMF dan lirik dari Aishah sendiri juga dinobatkan sebagai pemenang Persembahan Terbaik pada malam itu. Aishah membawa pulang trofi dan juga wang tunai RM30,000 untuk tempat kedua dan RM12,000 untuk kategori persembahan terbaik.



Manakala Aina Abdul dengan lagunya Jangan Mati Rasa Ini telah membawa kepada kemenagan di tempat ketiga serta juga Vokal Terbaik. Selain itu juga Aina memenangi hadiah Artis Pilihan Alha Alpa dari undian penonton. 



Malam akhir Anugerah Juara Lagi ke 38 telah diacarakan oleh Sherry Alhadad dan juga Alif Sata. Juga membuat persembahan di akhir acara adalah 3 legend negara iaitu Dayang Nurfaizah, Ella dan Dato Zinal Abidin. Tahniah kepada semua pemenang AJL38 kita nantikan di anugerah akan datang tahun depan pula.






0 comments: