Festival ASEAN Ekstravaganza Hari Tanpa Tunai 2023 | Dunia Penuh Gosip

Festival ASEAN Ekstravaganza Hari Tanpa Tunai 2023

Festival ASEAN Extravaganza Hari Tanpa Tunai telah dilancarkan secara rasminya di LaLaport Bukit Bintang City Centre, sebuah lokasi utama di Kuala Lumpur. Festival ini bertujuan untuk mempamerkan kepelbagaian budaya dan tradisi negara-negara di dalam Persatuan Negara-Negara Asia Tenggara (ASEAN). Fokus Hari Tanpa Tunai Ekstravaganza adalah untuk mempromosikan pembayaran tanpa tunai dan meningkatkan keterangkuman kewangan dalam rantau ASEAN, menambah baik kemudahan, kecekapan, dan keselamatan transaksi kewangan.



Hari kedua festival dimulakan dengan pameran warna-warna Malaysia dan juga pelbagai persembahan budaya oleh Thailand, Indonesia, Vietnam, dan Timor-Leste. Penganjur festival berhasrat untuk mencipta pengalaman yang benar-benar inklusif dan mengasyikkan yang mana festival ini disulam dengan pelbagai budaya dan pengalaman. Tetamu juga ditunjukkan jelajah eksklusif VIP ke Pasar Festival ASEAN, Pameran Perjalanan ASEAN & Kedutaan ASEAN bersama-sama dengan sesi berkumpul yang lebih intim untuk penaja semasa sesi unplugged mereka.



Dalam kalangan sepuluh ahli ASEAN yang turut serta, festival ini berfungsi sebagai platform untuk mempamerkan kemudahan dan faedah pembayaran tanpa tunai, menggalakkan perniagaan dan juga kerajaan untuk menggunakan kaedah pembayaran digital moden di peringkat antarabangsa. Faktor utama yang menyumbang kepada kepercayaan pembayaran tanpa tunai adalah langkah-langkah keselamatan, proses transaksi yang selamat, dan kelebihan dalam menghasilkan lebih banyak manfaat untuk pengguna.



Kerajaan dari negara-negara ASEAN mengiktiraf kepentingan untuk beralih kepada masyarakat tanpa tunai, dan sokongan daripada rantau ASEAN membolehkan pertumbuhan persekitaran untuk pembayaran tanpa tunai. Dengan memupuk perkongsian antara badan kerajaan, festival itu bertujuan untuk memacu inovasi, meningkatkan kesalingoperasian antara sistem pembayaran yang berbeza, dan mewujudkan ekosistem pembayaran tanpa tunai yang lancar di seluruh negara ASEAN.



Dengan 100 gerai yang menyediakan pelbagai produk dari makanan dan minuman hingga hasil seni dan kraf asli, terdapat sesuatu untuk menepati setiap cita rasa. Saksikan dunia di atas satu pentas dengan pelbagai persembahan dan peluang untuk memenangi hadiah cabutan bertuah. Kumpulkan setem apabila mengambil bahagian dalam cabutan bertuah untuk memilih satu cenderahati dari gerai penganjur. Sertai sesi cabutan bertuah untuk memenangi hadiah-hadiah menarik seperti set minyak wangi Vanzo, baucar makanan atau tunai, peranti razor, dan banyak lagi.



Secara keseluruhannya, Festival ASEAN Hari Tanpa Tunai merupakan inisiatif perintis yang secara aktif mempromosikan dan menggalakkan penggunaan pembayaran tanpa tunai, dan menyokong wawasan rantau ASEAN yang digital dan terangkum secara kewangan. Melalui usaha sama ini, Festival ASEAN Hari Tanpa Tunai membuka jalan kepada masa depan di mana transaksi digital menjadi norma, memperkasakan individu, perniagaan, dan kerajaan untuk sepenuhnya merangkul kuasa transformasi pembayaran tanpa tunai.







0 comments: